۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84572053
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مسائل جامعه باید مبتنی بر پیوست فرهنگی باشد

رشت-ایرنا- نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت:همه مسائل جامعه اعم از سیاست، اقتصاد و شهرسازی می بایستی مبتنی بر پیوست فرهنگی باشد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت اظهار داشت:با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مساله فرهنگ و رسانه، ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی به معنای خردمندانه دارد و کار فرهنگی نیازمند دقت و بسترسازی است.

خطیب جمعه رشت تصریح کرد:پس از جنگ تحمیلی، هم بازسازی و هم عوامل دیگری موجب شد که در بخشی موارد دچار گسیختگی فرهنگی شویم؛ لذا اهتمام به فرهنگ اسلامی و بومی واجب است چرا که بقیه مسائل متاثر از این مقوله است.

وی با انتقاد از رعایت نشدن مسائل فرهنگی در وضعیت شهرسازی، بر لزوم تجهیز بزرگراه ها و خیابان ها به سرویس های بهداشتی و نمازخانه تاکید کرد.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان کرد: قدردان تلاش های دلسوزانه کادر درمان در بحران دوساله کرونا هستیم که بدون منت و با این دستمزدی که در تراز پرستاری نیست ،جانفشانی کردند.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام گفت: همه آنانی که برای مذاکره می روند باید بشدت آگاه باشند و از بخش های مختلف غفلت نکنند.
وی اضافه کرد: در نشست های اخیر و پیش رو ایران می رود تا توافقات گذشته را عملی و تحریم ها را بردارد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تحریم های ظالمانه گفت: آمریکایی ها و اروپایی ها آمده اند ایران را در تنگنا قرار بدهند؛آمریکایی ها اگرچه تکنولوژی دارند اما بشدت احمق و شیطان هستند اما ما قدرت داریم و با قدرتمندانی برتر از آنها ارتباط گسترده داریم.
وی اضافه کرد: اینها می خواهند ایران را در انزوا قرار دهند اما کور خوانده اند زیرا جمهوری اسلامی هر روز بر اقتدارش افزوده می شود.
آیت الله فلاحتی تاکید کرد : پاسخ ملت ایران به ادعای واهی و تهدید صهیونیسم غاصب اینست که اگر دست از پا خطا کنند ملت و دولت ایران تل آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.
خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش تصمیم دولت مبنی بر فروش بخشی از ساختمان های نیمه کاره و مازاد وزارتخانه ها را اقدام خوبی دانست و گفت : عواید آن بایستی صرف کارکنان همان ادارات و نهادها شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha