۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳
کد خبر: 84572106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دماوند: ایران با دست پر وارد مذاکره با ۱+۴ شده است

تهران - ایرنا - امام جمعه دماوند با اشاره به ماحصل مذاکرات هسته‌ای ایران و  ۱ + ۴ گفت: تهدیدها و فشار رسانه های رژیم صهیونیستی، اروپا و آمریکا در عزم ایران خللی وارد نکرد و ایران با دست پر وارد مذاکره شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز عبادی- سیاسی این هفته شهر دماوند با تاکید بر اینکه آمریکا سعی کرد مذاکرات را مطابق میل خود پیش برده و بیشتر درباره مسایل هسته‌ای بحث کند، افزود: تیم مذاکره کننده ایران بیشتر بر مساله رفع یکپارچه و دائم تحریم‌ها متمرکز بود و آمریکا در تلاش بود مذاکرات را سریعتر پایان داده و آن را شکست‌خورده جلوه دهد، اما ایران مذاکرات را پنج روز طول داد و به حواشی و های و هوی دشمن توجه نکرد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه جمهوری ایران در این مذاکرات سه سند مطابق برجام و قواعد حقوقی آماده کرده است، گفت: سند اول مربوط به رفع تحریم های مغایر با برجام، سند دوم درباره تضمین های لازم و سند سوم راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل بوده که منوط به پذیرش مفاد سند اول و دوم است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی افزود: پافشاری ایران بر سه سند مهم، اروپا را به انفعال واداشته، آمریکا را عصبانی نموده و بین اروپایی‌ها اختلاف انداخته است.

وی خاطرنشان کرد: سه کشور اروپایی هرکدام با زبانی سخن از عدم پذیرش دو سند ایران گفتند و چین و روسیه بر تداوم مذاکرات تمرکز دارند و از ایران حمایت کرده‌اند.

خطیب جمعه دماوند بیان کرد: آمریکا به دنبال توافق موقت و توقف غنی‌سازی با درصد بالای ایران است تا در مقابل مقداری از پول های ما را آزاد کرده و محدودیت فروش نفت را تقلیل دهد.

فتاح دماوندی تاکید کرد: غریبه‌ها اراده جدی برای به سرانجام رساندن مذاکرات و حل مشکل ندارند؛ آن‌ها به دنبال امتیازگیری حداکثری و امتیازدهی حداقلی هستند.

وی با بیان اینکه توافق موقت مدنظر آمریکا فقط باعث تخفیف های تحریمی و عدم لغو آن بوده و اهداف ایران را تامین نخواهد کرد، گفت: گره زدن نجات اقتصاد کشور به مذاکرات جنگ روانی دشمن برای ملتهب کردن جامعه است؛ طبق نظر برخی کارشناسان تحریم ها حدود ۲۰ درصد در وضعیت اقتصادی ایران موثر است.

امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به صورت جدی در پی رفع تحریم‌ها است، بیان‌ کرد: همه مشکلات با رفع تحریم‌ها برطرف نخواهد شد؛ اصلاح ساختارهای اقتصادی مریض و معیوب کشور از جمله اصلاح ساختار بودجه، ساختارهای مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی تا حدود زیادی بر بهبود اقتصاد کشور تاثیر گذار است.

فتاح دماوندی با بیان اینکه تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار و اجرایی شدن آن می‌تواند رونق اقتصادی را تا حدودی به همراه آورد، افزود: فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی درآمد هنگفتی را برای دولت به ارمغان خواهد آورد.

وی شفاف‌سازی میزان حقوق و مزایای دولتی و بهینه سازی نظام پرداخت بر تحقق عدالت اجتماعی را تاثیر گذار دانست و گفت: فرهنگ سازی برای مدیریت و کار جهادی و انقلابی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح ضرورت فعلی دولت سیزدهم است.

امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی کشور با اصلاح فرهنگ و اصلاح سبک زندگی برطرف خواهد شد اظهار داشت: زندگی تقلیدی و تجملاتی و اسراف بعضی از خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است؛ در خصوص فرهنگ سازی برای اسلامی ایرانی زندگی کردن باید از ابزارهای فرهنگی همچون سینما و رسانه های صوتی، تصویری و مطبوعات کمک بگیریم.
وی ادامه داد: همچنین از هنرمندان دماوندی تقاضا داریم برای فرهنگ‌سازی در موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی آثار هنری و فاخر تولید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha