دولت با روحیه انتقادپذیری در میان دانشجویان حضور یافته است

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه دولت با روحیه انتقاد پذیری در میان دانشجویان حضور یافته است، گفت: حضور مسئولان دولت و مجلس در میان دانشجویان نقش ارزنده ای در افزایش اعتماد عمومی خواهد داشت و در طول یکی دو سال اخیر شاهد بهبود این شرایط در دولت و مجلس جدید هستیم.

امیررضا بخشی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اثرات حضور رییس جمهور در دانشگاه و دانشجویان اظهار داشت: جلسه اخیر میان آیت الله رییسی به عنوان رئیس جمهور با دانشجویان که به مناسبت ۱۶ آذر ماه صورت گرفت، جلسه مبارک و خوبی بود و در حالی که کرونا باعث نیمه تعطیل شدن دانشگاه های کشور شده بود، این روند دیدارها می‌تواند نقطه عطفی برای بازگشایی دانشگاه های سراسر کشور باشد.

وی افزود: این نوع دیدارها اگر در طول سال میان مسئولان دولتی و مجلس با قشر دانشجویی تداوم داشته باشد، می تواند اثرات مفید و مثبتی به همراه داشته باشد.  

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: هر چقدر دیدارهای مسئولان با دانشجویان در طول سال و به مناسبت‌های مختلف ادامه داشته باشد، یقینا به همان اندازه شاهد اثرات این دیدارها خواهیم بود که در نهایت این روند منجر به شنیده شدن صدای مردم در بین مسئولان می شود. 

بخشی پور با اشاره به کاهش فعالیتهای دانشجویان در دانشگاههای سراسر کشور در اثر شیوع بیماری کرونا اظهار کرد:  حضور و فعالیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها، این مراکز آموزشی را از حالت تک بعدی بودن خارج کرده و دانشجویان را به سمت صدای مردم شدن در راستای حل مشکلات جامعه پیش می‌برد.

وی ادامه داد: از آنجایی که تشکل‌های دانشجویی، مردمی هستند، وجود این تشکل‌ها باعث انتقال دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم از سوی دانشجویان به سوی مسئولان می‌شود و یقینا حضور رئیس جمهور در دانشگاه، باعث تقویت فعالیت های جنبش‌ دانشجویی می شود.

عضو شورای مرکز دفتر تحکیم وحدت افزود: در چند سال گذشته شاهد صدمه دیدن اعتماد میان مردم و مسئولان کشور بوده ایم و یقینا حضور مسئولان دولت و مجلس در میان دانشجویان و شنیدن درد دل‌های این قشر از مردم، می تواند نقش ارزنده ای در بهبود اعتماد میان مردم و مسئولان داشته باشد چرا که دانشجویان به دنبال بیان مشکلات معیشتی و مطالبات مردمی هستند و اگر این مطالبات شنیده شود، مردم هم با نگاه دیگری مسئولان را نظاره می کنند و به روند حل مشکلات کشور امیدوارتر می شوند.

بخشی‌پور گفت: حضور مسئولان دولت و مجلس در میان دانشجویان در جهت افزایش اعتماد عمومی مردم نقش ارزنده ای خواهد داشت و در طول یکی دو سال اخیر شاهد بهبود این شرایط در دولت و مجلس جدید هستیم و امیدوارم که این روند همچنان ادامه داشته باشد.  

وی در پایان اظهار کرد: روحیه انتقاد پذیری دولت به معنای شنیدن صحبت ها و بیان دغدغه های دانشجویان است که دولت در این راستا قدم‌های خوبی برداشته است و امیدوارم علاوه برشنیدن این درد و دل ها و انتقادات دانشجویان، بتوانند گام های موثری در رفع مشکلات جامعه بردارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha