شاهد تغییر رویکرد ارزنده دولت در دیدار با دانشجویان هستیم

تهران- ایرنا- دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه حضور رییس جمهور در میان دانشجویان باعث دلگرم شدن این قشر از جامعه شده است،گفت: اینکه دانشجویان بدانند که تریبونی برای بیان نظرات و انتقادهایشان دارند، حس بهتری خواهند داشت و همین حس منجر به افزایش اعتماد عمومی به عملکرد دولت خواهد شد.

احمد حسین کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور آیت الله رییسی در جمع دانشجویان در مراسم روز دانشجو گفت: حضور رئیس جمهور به عنوان یک مسئول رده بالای حاکمیت در میان دانشجویان که هیچ گونه وابستگی حزبی و شغلی ندارند، می‌تواند مفید، موثر و سازنده باشد چرا که این موضوع باعث می‌شود که دانشجویان در کنار تلاش برای کسب علم و دانش، در خصوص مسائل مهم کشور هم مطالعه و تحلیل داشته باشند و از سوی دیگر در این جلسات، درخواست‌ها و دغدغه‌های مردم را از مسئولان مطالبه کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: حضور رئیس جمهور و مسئولان دولتی در میان دانشجویان باعث می‌شود که این مسئولان از زاویه جدید نیز به مسائل کشور نگاه کنند و این زاویه جدید از سوی دانشجویان با بیان نقدها و نظراتشان مطرح می شود.

 وی اضافه کرد: از آنجایی که دانشجویان آزاد هستند و هیچ گونه وابستگی به نهاد و سازمانی جز مردم ندارند، می‌توانند دیدگاه های خود و مردم را با صراحت بیان کنند. ضمن اینکه حضور رئیس جمهور در این محافل دانشجویی به نوعی نشان دهنده روحیه انتقاد پذیری دولت هم محسوب می‌شود. 

کاظمی تاکید کرد: دانشجویان به عنوان اقشار نخبه کشور، وقتی حضور مسئولان رده بالای دولت و مجلس را در میان خود می بینند، تلاش می‌کنند که با مطالعه، تحلیل‌های مختلفی نسبت به مسائل روز کشور داشته باشند و در دیدار با این مسئولان، سوالات اساسی خود که سوالات عمده مردم محسوب می‌شود را از مسئولان بپرسند و در راستای حل مشکلات کشور، مطالبه گری کنند.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا در کشورمان هم شاهد دیدار دانشجویان به صورت مجازی با رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم و این نشان می دهد که رهبر این کشور هم نگاه خاصی به قشر دانشجویی و نخبگان کشور دارند و اگر همین نگاه در میان مسئولان هم باشند و در طول سال شاهد حضور مسئولان دولتی، معاونان و مسئولان استانی در میان دانشجویان باشیم، یقینا مسئولان با درخواست‌های مردم از طریق دانشجویان آشناتر خواهند شد.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: بحمدالله شاهد تغییر رویکرد در مسئولان دولتی در دیدار با دانشجویان هستیم و در دولت سابق، روحانی تلاش می‌کرد که در روز دانشجو به بهانه سفرهای استانی، دیداری با دانشجویان نداشته باشد اما این روند و ضعف در دولت سیزدهم، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و امیدواریم که حضور مسئولان دولتی در دانشگاه‌ها، باعث افزایش نشاط و حس خودباوری در میان دانشجویان برای پویایی جنبش های دانشجویی شود.

کاظمی گفت:  دانشجویان در دیدار با مسئولان باید نقد منصفانه و سازنده داشته باشند، یعنی نقدی که از روی منطق و در راستای حل مشکلات مردم همچون معیشت، اقتصاد، مذاکرات و... باشد و در چنین محافلی، توهین به مسئولان اصلا جایز نیست و باید از چنین روحیه‌ای در میان مسئولان دولتی به خصوص رئیس جمهور استقبال کنیم.

وی در پایان افزود: حضور رئیس جمهور در میان دانشجویان باعث دلگرم شدن این قشر از جامعه شده است و اینکه دانشجویان بدانند که تریبونی برای بیان نظرات و انتقادهایشان دارند، حس بهتری خواهند داشت و همین حس منجر به افزایش اعتماد عمومی به عملکرد دولت خواهد شد. مسئولان هم با استفاده از نظرات دانشجویان، از نگاه دیگری به حل معضلات کشور خواهند پرداخت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha