نماینده مجلس خبرگان: در دولت قبل برای مذاکرات تضمین لازم اخذ نشده بود

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، توافق باید مشکلات را حل کند، گفت: در دوره قبل تضمین‌های لازم اخذ نشد و یک طرف از قرارداد خارج شد و این امر قابل قبول نبود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بار باید با چشم باز به گونه‌ای وارد مذاکرات شد که طرف مقابل توانایی فریبکاری نداشته باشد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: توافق باید به گونه‌ای باشد که حرکت در مسیر عزت و رعایت مصلحت کشور انجام گیرد و طرف‌های مقابل نتوانند از تعهد خارج شوند و این امر باید در اولویت مسوولان دولت مردمی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شبستری ادامه داد: اهل مذاکره بودن به معنای رعایت و اخذ تضامین طرفین و توجه به آنهاست تا فریب کاری به وجود نیاید.

وی بیان کرد: باید در توافق یک سلسله پیش‌بینی‌هایی انجام گیرد تا کسی که از توافق خارج می‌شود متحمل خسارات لازم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید توافق عزتمندانه، معتبر و دارای شرایط خاص باشد و تضمین به طور حتم در آن اخذ شود و این امر مورد توجه مسوولان باشد.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته نیز مراجع تقلید در دیدار با وزیر امور خارجه به این امر تاکید کردند که توافق نباید عوام فریبانه باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha