۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84572300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرگ یک مینودشتی بر اثر انفجار گاز و چند خبر از گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - کشته شدن یک نفر بر اثر انفجار ناشی از نشتی گاز در مینودشت، تولید ۷۰۰ تُن بذر پنبه، اعزام تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس به لیگ برتر جوانان و کاهش چشمگیر بیماران کرونایی بستری از مهمترین اخبار کوتاه روز جمعه گلستان است.

رییس جمعیت هلال احمر مینودشت و گالیکش گفت: بر اثر انفجار ناشی از نشت گاز در روستای ده عبدالله مینودشت یک نفر جان خود را از دست داد و سه نفر زخمی شدند.

محمدرضا استیری در شرح حادثه افزود: فردی در منزل خود بخاری را روشن کرد اما نشتی لوله گاز باعث انفجار و پرت شدن وی از پنجره به بیرون خانه شد.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه دیوار همسایه تخریب و باعث فوت یک نفر و مصدومیت سه نفر شد.

***

رییس کل دادگستری گلستان و دادستان گرگان همزمان با روز پرستار به بیمارستان پنج آذر گرگان رفتند و از مجاهدات پرستاران و کادر درمان در روزهای بحرانی کرونا قدردانی کردند.

حیدر آسیابی در این بازدید گفت: کادر درمان به‌ویژه پرستاران در روزهای تلخ کرونا مجاهدانه برای درمان بیماران تلاش کردند و در این مسیر تعدادی نیز به جمع شهدای سلامت پیوستند و روز پرستار فرصت مناسبی بود تا با حضور در بیمارستان از نزدیک از تلاش‌های پرستاران قدردانی کنیم.

***

رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: بیش از ۷۰۰ تن بذر پنبه از ارقام مختلف در استان تولید شده و عملیات کرک‌زدایی و ضدعفونی بذور در حال انجام است.

 علی موسی خانی افزود: این اقدام با همکاری سازمان جهادکشاورزی برای کشت پنبه سال ۱۴۰۱ صورت می‌گیرد.

وی گفت: امسال کشاورزان گلستانی در حدود ۱۸ هزار هکتار از اراضی خود محصول پنبه کاشتند و قیمت توافقی خرید پنبه ۲۳۰ هزار ریال بود.

موسی خانی اظهارداشت: در حال حاضر گلستان رتبه دوم تولید وش پنبه کشور را دارد.

***

تیم والیبال جوانان شهرداری گنبدکاووس به لیگ برتر جوانان باشگاه‌های کشور ۱۴۰۰ به میزبان کاشان اعزام شد.

این تیم برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان باشگاه‌های کشور پس از پشت سر گذاشتن ۲ هفته تمرین با مربیگری گل محمد سخاوی و همراه سعید شیرمحمدلی به‌عنوان سرپرست عازم کاشان میزبان مسابقات شد.

***

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان با بیان اینکه هم اینک تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید۱۹ در استان به ۱۰۹ نفر رسید، گفت: این آمار در مقایسه با ۲۰۰ بیمار روز گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

 عبدالرضا فاضل افزود: از بستری‌های امروز ۳۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و ۱۶ بیمار هم حال مساعدی ندارند.

وی روند کاهش بستری‌ها را امیدبخش دانست، گفت: با توجه به خطر جهش‌های هر روز کرونا به ویژه سویه جدید اُمیکرون، لازم است مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند و اگر تا به حال واکسن نزده اند زودتر اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲سال استان ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند.

فاضل از آغاز تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در گلستان خبر داد و گفت: نوبت سوم شامل حال افراد ۴۰سال به بالایی است که از تزریق نوبت دوم واکسن‌های سینوفارم و برکت آنان سه ماه گذشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha