پنج هزار و ۶۵ دامغانی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

سمنان-ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان گفت: پنج هزار و ۶۵ نفر از اهالی این شهرستان تاکنون برای رقابت‌های یازدهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی نام‌نویسی کرده‌اند.

آزاده امینیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تعداد شرکت‌کنندگان امسال جشنواره رضوی نسبت به سال گذشته، با افزایش همراه بود که این امر نشان از اثر مثبت نقش و فعالیت کتابخانه‌های عمومی و علاقه مردم دامغان به امر کتابخوانی است. 

وی ادامه داد: نام‌نویسی در این دوره از جشنواره به دلیل استقبال خوب شرکت کنندگان، تا پایان آذر ۱۴۰۰ تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

امینیان تصریح کرد: این دوره از جشنواره، کتاب هایی از زندگی امام رضا(ع)و مجموعه ۱۴معصوم(ع)، امام زمان(عج) ویژه بخش کودک چهار تا ۱۲سال، ضامن آهو و ۱۰ قصه از امام زمان (عج) ویژه بخش نوجوان ۱۳ تا ۱۷سال ،چشمه های بهشت و مهدویت (دوران ظهور) بخش جوان و بزرگسال را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران ۲ بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

امینیان افزود: لیگ کتابخوانی با محوریت منابع جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت ۱۰ مدرسه و همکاری آموزش و پرورش در مقطع متوسطه و در رشته نقاشی در مدارس ابتدایی پیگیری می‌شود. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ دامغان گفت: برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی معرفی و تقدیر می شوند.

به‌ گزارش ایرنا، چهار روستای پرجمعیت دامغان، از نعمت کتابخانه برخوردارند و کتابخانه حاج علی اصغر درواری، شهید طوسی، شهدا و فجر، به ترتیب در روستاهای دروار، جزن، خورزان و کوه زر دایر است. 

در مجموع ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهر دامغان موجود است و حدود پنج هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha