مذاکرات باید برپایه منافع ملی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد

مهاباد- ایرنا- امام جمعه اهل سنت بوکان در جنوب آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مذاکره با گروه ۱+۴ گفت: مذاکره کنندگان باید منافع ملی و مباحث مدنظر مقام معظم رهبری را مورد توجه جدی قرار دهند.

ماموستا عباس احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول مذاکرات با کشورهای غربی، هوشمندانه مباحث را زیرنظر داشته و ‌به آنها اشرافیت کامل دارند بر همین اساس محور قرار گرفتن مباحث مورد نظر معظم له نتیجه خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیش نویس قطعنامه باید به گونه ای نوشته شود که اجازه خروج دوباره از برجام را از امریکا بگیرد، افزود: هیات مذاکره کننده باید از مذاکرات برجام در گذشته تجربه گرفته و کاملا هوشمندانه به توافق برسند.

امام جمعه اهل سنت بوکان ادامه داد: هر کشوری برای پیشرفت نیاز به تعامل و تفاهم با کشورهای منطقه و جهان دارد و مذاکره برای رفع تحریم ها نیز در همین راستاست تا ضمن رعایت ارزش های ملی و دینی با دیگر کشورهای جهان نیز تعامل لازم را داشته باشیم.

ماموستا احمدی گفت: ایستادگی جمهوری اسلامی ایران باعث شد که طرف های غربی در دور جدید مذاکرات از لزوم تمرکز بر متون سخن گفته و اکنون با حاکم شدن فضای واقع‌بینی بیشتر بر مذاکرات، زمینه برای ورود به گفت‌وگوهای جزئی‌تر بیش از دور پیش فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در پیش نویس مذاکرات باید همه جوانب در نظر گرفته شود، بیان کرد: در مذاکرات باید دقت کافی به خرج داده شود و تضمین لازم از همه کشورها طرف مقابل مذاکره اخذ شود تا این دور از گفت و گو ها نیز به سرنوشت برجام گرفتار نشود.

به گزارش ایرنا، مذاکرات وین با حضور کشورهای ۱+۴ درحال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha