۴۳ راهبر شغلی با کمیته امداد استان زنجان همکاری می‌کنند

زنجان- ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از همکاری ۴۳ راهبر شغلی با این نهاد خبر داد و گفت: این راهبران، در راستای ایجاد پایداری و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان، به مجری طرح‌های اشتغال و خودکفایی یک هزار و ۳۰ فرصت شغلی، خدمات ارائه می‌دهند.

هدایت صفری روز یکشنبه در جمع شماری از مدیران این نهاد، طرح راهبران شغلی را به‌عنوان یکی از طرح‌های حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و افزود: برای اجرای این تعداد فرصت شغلی از طریق طرح‌های راهبری شغلی، بیش از ۲۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان  پرداخت‌شده است.

وی هدف از اجرای طرح‌های راهبری شغلی را در راستای ایجاد پایداری بیشتر طرح‌های خود اشتغالی مددجویان عنوان کرد و گفت: مشاوره، آموزش مجریان اشتغال ، تأمین مواد اولیه و تجهیزات ، نظارت حین اجرای کار ، بازاریابی و فروش محصولات، بخشی از وظایف راهبران شغلی همکاری کننده با این نهاد است .

مدیرکل کمیته امداد استان درخصوص نحوه همکاری کمیته امداد و راهبران شغلی هم اظهار داشت: کمیته امداد از این‌ پس در برخی عرصه‌های اقتصادی که مددجویان خواهان دریافت تسهیلات و ایجاد شغل هستند، آنها را به کارآفرین معرفی می‌کند و راهبر شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو ازجمله استعداد سنجی، مشاوره، انتخاب طرح، اجرای طرح و در نهایت بازاریابی محصولات را بر عهده می‌گیرد.

صفری گفت:  مددجو پس از دریافت تسهیلات، زیر نظر راهبر شغلی، اقدام به تولید محصول می کند.

وی مزیت‌های مهم این طرح را تضمین خرید محصولات تولیدی مددجویان توسط راهبران شغلی، عنوان کرد و افزود: در این روش مددجویان نگران بازاریابی و فروش محصول خود نخواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان، همچنین از فعالیت ۱۵۴ مرکز نیکوکاری در جهت توانمندسازی نیازمندان در سطح استان خبرداد و گفت : ۱۱ مرکز نیکوکاری تخصصی در زمینه کارآفرینی و اشتغال به‌عنوان تسهیلگر برنامه‌های اشتغال‌زایی، کارآفرینی و توانمندسازی نیازمندان استان زنجان، فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha