استاندار فارس: نقش آفرینی مساجد نسبت به ابتدای انقلاب کم شده است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، برگشت به نظام مورد تایید صدر اسلام را اقدامی بسیار ضروری دانست و گفت: متاسفانه در ۴۳ سال گذشته نقش مساجد و نماز جمعه کمرنگ‌تر شده به‌گونه‌ای که تاثیر آن در مقایسه ‌با نقش بنیادین نماز جمعه در سال‌های آغازین انقلاب و دوران دفاع مقدس کاهش یافته است.

محمدهادی ایمانیه، شنبه در جلسه هم‌اندیشی با اعضای ستاد اقامه نماز جمعه فارس در شیراز افزود: طی دو سال گذشته اتفاقات مبارکی در زمینه برگزاری نماز جمعه رخ داده و ضرورت دارد که اقدامات مهم در حوزه برگزاری نماز جمعه به سراسر فارس گسترش یابد.
او ادامه داد: هم اینک از ۱۲۶ شهر استان، ۵۱ شهر فاقد امام جمعه است که باید شرایط و زمینه برگزاری نماز جمعه در این شهرها نیز فراهم شود.
وی بر ضرورت الگو شدن ستاد نماز جمعه شیراز تاکید کرد و بیان داشت: در زمینه اقدامات، ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز باید مورد توجه کشور قرار گیرد و بدین‌ منظور ضروری است فعالیت‌های این ستاد مدون شده تا به الگو بدل شود.
استاندار فارس افزود: نقش نماز جمعه و مساجد در صدر اسلام در زمان رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) در گرفتن تصمیمات حکومتی بسیار شایان توجه است و باید همچنان الگو باشد.
ایمانیه بیان کرد: شیراز پیشتاز بسیاری از حرکت‌های مثبت در کشور است که سومین حرم اهل بیت (ع) در این زمینه نیز می‌تواند برجسته باشد.
وی، با اشاره به طرح ابداعی مجمع خیرین نماز جمعه گفت: این اقدام در شیراز بی‌بدیل است و می‌توان در این زمینه از ظرفیت بسیار بالای موقوفات فارس با عنوان رتبه اول کشور بهره گرفت.
او افزود: در بودجه ۱۴۰۱ برای توسعه زیرساختی و سخت‌افزاری نماز جمعه بودجه‌ای اختصاص خواهد یافت و گسترش پارکینگ جنوبی مصلی در دستور کار است و خواستار ردیف اعتباری برای آن بوده‌ایم.
استاندار فارس در خصوص بحث سفیران نماز جمعه هم گفت: این سفیران با پیگیری مساله ستاد برگزاری نماز جمعه می‌توانند مشکلات را در سطوح مختلف حل کنند و این طرح ظرفیت آن را دارد که به ‌صورت استانی نیز عملیاتی شود.
ایمانیه، با اشاره به نامه تاریخی امیرالمومین (ع) به مالک اشتر و تاکید بر توجه به امور مردم افزود: بر همین اساس، چنانچه مدیری از اصلاح مشکل بازماند یا به آن بی‌توجهی کرد آن را به رسانه‌ها بسپارید و به مطالبه‌ای جدی بدل کنید تا مسئولان مجبور شوند که راهکاری برای آن بیابند.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط اعضای ستاد اقامه نماز جمعه با سازمان‌ها، خواستار ارائه درخواست به استانداری برای رسیدگی به مسائل و ارتباط بهتر با آنان شد. در این زمینه مهم است که نوع همکاری و انتظارات سازمان‌ها با ستاد اقامه نماز جمعه روشن و شفاف باشد تا در این حوزه همکاری‌های شایسته صورت گیرد و چنانچه به نیرو نیاز است از نیروهای مازاد سازمان‌ها بهره‌گیری شود.
ایمانیه افزود: توسعه زیرساخت‌ها برای اقامه نماز جمعه هم از محل موقوفات و هم از محل بودجه ۱۴۰۱ دستکم برای شیراز عملیاتی خواهد شد.

تاریخ، تلاش پرستاران را فراموش نخواهد کرد
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: تلاش پرستاران به ویژه طی دو سال گذشته برای تامین سلامت مردم ستودنی است و ماندگار خواهد بود و تاریخ کشور آنرا فراموش نخواهد کرد.
ایمانیه افزود: تعداد بسیاری از این عزیزان در مواجهه با همه‌گیری کرونا و برای حفظ سلامت شهروندان به شهادت رسیده یا مبتلا به کرونا شدند و مدت‌های طولانی گرفتار کرونا بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha