۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84573068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: نبود مدیریت جامع به تنش آبی کردستان دامن زده است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: کردستان منابع آبی غنی و سرشاری دارد ولی نبود نگاه جامع‌نگر و متکی بر نگرش بخشی و استانی به تتش آبی استان دامن زده است.  

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در نشست نقش مشارکت مراکز علمی در توسعه و بهبود کردستان در سنندج اظهار داشت:  نبود مدیریت منابع آبی معضل اصلی استان است که محدودیت و محرومیت هایی ایجاد کرده و از جمله حقوق قابل استیفا به کمک محققان و پژوهشگران دانشگاهی همین حق مدیریت منابع آبی است.

وی یکی از برنامه‌های جدی در مدیریت اجرایی استان را  همفکری مراکز علمی و اساتید دانشگاهی برای پیشبرد کارهای استان اعلام کرد و گفت: کردستان باید نمونه برجسته پیوند صنعت، کشاورزی و خدمات با دانشگاه باشد و با توجه به ظرفیت غنی علمی دانشگاهای استان، تبدیل شدن به استان برتر پیوند حوزه اقتصاد و مدیریت با دانشگاه با وجود اساتید و پژوهشگران دلسوز دور از انتظار نیست.

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از حقایق پذیرفته شده علمی که گاهی مغفول مانده، استناد به استدلال های علمی است، تاکید کرد: یکی از نکاتی که از مجموعه مدیران استان و دانشگاه انتظار داریم این است که ابتدا فرآیند امور با کار پژوهشی تعریف شود چراکه صرف سخنرانی و بیانیه و تاکید زبانی کافی نیست بلکه سامانه ای طراحی شود تا ما را به نتیجه مطلوب برساند.

زارعی کوشا یادآور شد: در شاخص های اقتصادی شرایط خوبی نداریم و کشور در آستانه حرکت و جهش نو است بنابراین نیاز است دستمان از استدلال علمی پر باشد که البته نگاه ما تک بعدی نیست و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی هم نگاه همین است.

وی اضافه کرد: از ایرادات کشور ما در چند دهه گذشته عدم ارتباط دانشگاه با بخش‌های مختلف جامعه است که تنها صنعت در آن برجسته شده است در حالی که در بودجه نویسی، اولویت بندی پروژه ها باید حاکم باشد و کارها سلیقه ای نباشد.

استاندار کردستان یکی از موانع تولید را عدم داشتن اطلاعات کامل و تکیه بر محاسبات شخصی دانست و افزود: نباید اجازه دهیم که ذهنیت ها برای ما تصمیم سازی کنند چرا که ذهنیت ها واقعی نیست و با واقعیت فاصله دارد و تنها مبنای آن شنیده ها است بنابراین خواسته ما از دانشگاه این است که ما را به واقعیت نزدیکتر کند.

زارعی کوشا اظهار داشت: نیاز به جمع‌سپاری سند آمایش توسط همه نخبگان کشور داریم و برای ۲۰ سال آینده با نظرات راهگشای نگاه نخبگان، برنامه ریزی خواهیم کرد.  

وی گفت: عدم توازن در حوزه کشاورزی با وجود استعداد و منابع آبی باعث شده که تنها ۱۲ درصد اراضی آبی سهم کردستان باشد که نیازمند اقدام جدی در این حوزه هستیم.

استاندار کردستان به سهم پایین درآمد سرانه خانوارهای کردستانی و لزوم افزایش ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: امیدواریم ارتباط بین صنعت و دانشگاه و دستگاه های اجرایی به گفتمان غالب تبدیل شود که در این صورت به سمت توسعه واقعی قدم برمی داریم.

زارعی کوشا با بیان اینکه مشغول تدارک سفر هیات دولت و رییس جمهوری به کردستان هستیم، ادامه داد: تلاش می کنیم اعتبارات مورد نیاز برای پروژه های نیمه تمام را در این سفر جذب کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha