جوادی؛ امید ایران برای فتح نخستین سکوی تاشکند

تهران- ایرنا- «مصطفی جوادی» نماینده دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان ایران در حالی به رقابت‌های جهانی ازبکستان اعزام شده که از وی به عنوان یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در تاشکند یاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از امروز (یکشنبه) برای ورزشکاران اعزامی کشورمان به صورت رسمی آغاز می‌شود و مصطفی جوادی وزنه‌بردار نماینده ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم است. در این دسته ۱۰ وزنه‌بردار از کشورهای ارمنستان، روسیه، ایران، ترکمنستان، ازبکستان، کلمبیا، مصر، کره‌جنوبی، بلاروس و مولداوی در جدول A حضور دارند.

براساس استارت لیست رقابت‌ها، جوادی نماینده ایران با رکورد ورودی ۳۶۲ کیلوگرم در جایگاه دوم دسته ۸۱ کیلوگرم قرار دارد. در این دسته برایان کارواخال از کلمبیا با رکورد ورودی ۳۶۵ کیلوگرم در صدر قرار گرفته است. وی مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

وزنه‌بردار کلمبیایی این مدال را در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در پاتایا تایلند کسب کرد.

مصطفی جوادی که یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در این دوره از مسابقات به شمار می‌رود، اردیبهشت ماه امسال در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان در دسته ۷۴ کیلوگرم به روی تخته رفت و حاصل تلاش وی کسب یک مدال برنز بود. جوادی این مدال را با مهار وزنه ۱۵۱ کیلوگرمی در یک‌ضرب به دست آورد.

رکورد دسته ۸۱ کیلوگرم مردان در یک‌ضرب متعلق به لی دا یین از چین است. این وزنه‌بردار چینی موفق شده است که ۱۷۵ کیلوگرم را در یک‌ضرب مهار کند. وی این رکورد را در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا در ازبکستان به ثبت رساند.

همچنین رکورد دوضرب و مجموع این دسته در اختیار دیگر وزنه‌بردار چینی است. لی ژیائو جن در دوضرب ۲۰۷ کیلوگرم و در مجموع رکورد مجموع ۳۷۸ کیلوگرم را به نام خود به ثبت رسانده است. وزنه‌بردار چینی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۹ تایلند این رکوردها را به نام خود ثبت کرد.

انصراف چین از رقابت‌های وزنه‌برداری جهان موجب شده تا شانس رقیبان برای رسیدن به سکوی قهرمانی بیش از گذشته باشد. چین در المپیک توکیو با هشت نماینده در رشته وزنه‌برداری موفق به کسب هفت مدال طلا و یک نقره شد.

لو ژیائوجن، میشل بونات و آنتونینو پیتزولاتو دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز این دسته در المپیک توکیو هستند که غایبان سرشناس مسابقات جهانی ازبکستان هستند.

جوادی چندی پیش در گفت وگو با ایرنا با اعلام اینکه ۱۶۵ کیلوگرم را در یک‌ضرب مهار کرده است گفت: این رکورد را در تمرینات ثبت کردم و اگر بتوانم در مسابقات بین‌المللی آن را مهار کنم امیدوار به کسب سکو هستم.

اعلام رکورد ورودی ورزشکاران دسته ۸۱ کیلوگرم نشان از ‌آن دارد که جوادی کار راحتی برای رسیدن به سکو ندارد زیرا در این دسته هفت ورزشکار با رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم گام به تاشکند گذاشته است. تنها رکورد ورودی وزنه‌بردار ازبکستانی ۳۵۷ کیلوگرم است.

اگر مصطفی جوادی رکورد تمرینی خود را در مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان تکرار کند به اولین وزنه‌بردار ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ازبکستان تبدیل خواهد شد که گام بر روی سکو می‌گذارد. 

مسابقات این دسته ساعت ۱۷:۳۰ امروز (یکشنبه) به وقت تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha