۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84573370
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سمنان: انحصار کتابخوانی از حوزه و دانشگاه برداشته شود

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه با انجام امور مختلف فرهنگی سبب خارج شدن انحصار کتاب و کتابخوانی در حوزه و دانشگاه می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: انقلاب فرهنگی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که در آن فرهنگ صحیح همراه با حکمت و اندیشه جایگزین فرهنگ غلط موجود شود.

وی افزود: میزان خرید، تعداد ثبت نام در کتابخانه ها و تعداد کتابفروشی ها معیار مناسبی برای سنجش میزان مطالعه افراد نیست.

مطیعی در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه ادامه داد: حضورکتابخانه سیار محله ای، معرفی و نقد کتاب توسط صدا و سیما، برگزاری مسابقه های متعدد و جشنواره ها در استان سبب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می شود.

وی اضافه کرد: خانواده ها به کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی در سبد خرید نگاه کنند همچنین تولیدات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت به عنوان یکی از حوزه های مورد علاقه مردم افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطر نشان کرد: آمارها مانع از انجام کارهای عملیاتی مدیران نشود و به عنوان ابزاری برای سنجش امور استفاده شود.

مطیعی یادآور شد: اکنون عفاف و حجاب در جامعه یک ضد ارزش شده است و این موضوع باید در انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ساماندهی مد و لباس باید در زمینه عفاف و حجاب با حضور کارشناسان فرهنگی این حوزه مورد توجه قرار گیرد و فروشگاه لباس مناسب راه اندازی شود.

مطیعی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و شهدای دفاع مقدس برای حفظ دین رخ داده است و باید تغییر انقلابی فرهنگ را در حفظ دین لحاظ کرد.

پیوست فرهنگی ضامن موفقیت طرح ها است

استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: موفقیت حوزه های مختلف، طرح ها و برنامه همراه با پیوست فرهنگی و توجه به فرهنگ فراهم می شود.

سیدمحمدرضا هاشمی ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بیان کرد: اشتغال، معیشت و کسب و کار در جامعه باید با پیوست فرهنگی همراه باشد و ۲۵ دستگاه اجرایی مکلف به انجام وظایف فرهنگی تعیین شده از سوی شورای فرهنگ عمومی هستند.

وی امر به معروف را وظیفه ای دینی برای مردم برشمرد و افزود: نیروهای اداری و دولتی در پوشش و رفتار الگوی جامعه هستند و کارگروه نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی استان در رعایت امور فرهنگی ، دینی و عفاف و حجاب فعال خواهد شد.

 هاشمی ادامه داد: تفسیر و کتاب و کتابخوانی در مساجد و محافل باید ترویج یابد و دستگاه‌های اجرایی با بیشترین ارباب رجوع کتابخانه ای برای استفاده افراد ایجاد کنند./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha