۷۰۰ خیر در ساخت و توسعه فضای آموزشی هرمزگان مشارکت دارند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه جهاد مدرسه سازی با مشارکت خیران این استان درحال انجام است، گفت: درحال حاضر بیش از ۷۰۰ خیر این استان در ساخت و توسعه فضای آموزشی مشارکت دارند.

سیدفخرالدین هاشمی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: فضای آموزشی مناسب، زمینه ‌ساز تربیت نیروی انسانی موفق بوده است که امید می رود با نگاه ویژه دولت سیزدهم و حضور بیش از پیش خیران مدرسه ساز این مهم مانند دوره های گذشته در هرمزگان محقق شود. 
وی با اشاره به اینکه توسعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود، افزود: ساخت مدارس، پیش نیاز اشتغال و توسعه پایدار کشور بوده و وجود خیران مدرسه‌ساز می‌تواند در این راستا کمک‌های شایان توجهی نماید.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس هرمزگان با بیان اینکه جهاد مدرسه‌سازی در استان برای گسترده شدن چتر عدالت آموزشی همچنان ادامه دارد، ابرازداشت: از آنجایی که شاخص رشد و تعالی جامعه از توجه به جایگاه آموزش ‌و پرورش نشات می‌گیرد، لذا این نهاد یکی از ارکان‌ مهم توسعه در جامعه محسوب می‌شود که توجه به زیرساخت‌ فضاهای آموزشی توسعه همه‌جانبه را فراهم خواهد کرد. 
هاشمی با تاکید برلزوم نهادینه شدن فرهنگ غنی مدرسه‌سازی بین جوانان و نوجوانان استان اظهارداشت: مشارکت نوجوانان و جوانان در امر مدرسه سازی، به تداوم هرچه بیشتر نهضت مدرسه ‌سازی خیران کمک خواهد کرد.
عملیات ساخت هشت مدرسه طی هفته گذشته درهرمزگان کلید خورد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکه ایجاد عدالت و فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: در هفته گذشته عملیات اجرایی هشت مدرسه درقالب ۵۴کلاس درس با زیربنای هفت هزار و ۸۵۶ مترمربع و با اعتبار مشارکتی ۶۵۰ میلیارد ریالی خیران مدرسه ساز بومی آغاز شد.
هاشمی با اشاره به اینکه این فضاهای آموزشی در شهرستان های بندرلنگه، بندرکنگ، سیریک، میناب، بندرعباس و قشم ساخته می شود، یادآورشد: این فضاهای آموزشی شامل عملیات ساخت مدرسه مرحومه آمنه فردی پور اشکنانی در بندرلنگه با زیربنای ۲ هزار مترمربع در قالب ۱۲ کلاس درس و مدرسه فاطمیه دربندرکنگ با زیربنای یکهزار و ۸۰۰ مترمربع در قالب ۹ کلاس درس بوده است.
وی بیان داشت: همچنین کلنگ مدرسه ۱۰۰ درصد خیری هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد در روستای زینبی قشم در قالب ساختمان آموزشی ۷۰۰ مترمربع و۶ کلاس درس به همراه دیوار و محوطه و سالن ورزشی با زیربنای یک هزار و ۳۸۰ مترمربع به صورت درهفته گذشته به زمین زده شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس هرمزگان همچنین از آغاز عملیات اجرایی مدرسه رمچاه قشم خبر داد و افزود: مدرسه فارابی با زیربنای ۷۰۰ مترمربع در قالب ۶کلاس درس  به صورت مشارکت ۵۰ درصدی جمعی از خیران روستای رمچاه با نظارت و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان احداث خواهدشد.
هاشمی تصریح کرد: تفاهم نامه احداث فضای آموزشی ۶ کلاسه با زیربنای ۳۰۴ مترمربع در شهر فین و مدرسه سه کلاسه با زیربنای ۱۶۸ مترمربع در روستای دشت از توابع بخش فین که ازمناطق زلزله زده فین بوده نیز با اتاق بازرگانی هرمزگان منعقد شده است.
وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی مدرسه مشارکتی ۶ کلاسه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان میناب با زیربنای۴۲۰ مترمربع و دبیرستان متوسطه اول روستای بریزگ بخش بیابان شهرستان سیریک به همت خیرنیک اندیش موسی دادی با زیربنای ۳۸۴ مترمربع در قالب ۶کلاس از دیگر پروژه هایی است که در هفته گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha