۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84573429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج حجاب و عفاف در جامعه نیازمند بازگشت به ریشه‌های فرهنگی است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: امروز اگر به دنبال نسخه‌ای برای رفع نواقص و نارسایی‌ها در زمینه حجاب و عفاف هستیم، باید به فرهنگ غنی و ریشه‌های فرهنگی استان توجه کرده و آن را ترویج دهیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومیحقوق شهروندی و حجاب و عفاف در سنندج با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت:
امروز شاهد برخی مظاهر ناپسند در جامعه هستیم که راه درمان آن این است مردم را به ریشه‌ها و اصالت‌ها برگردانیم که با توجه به فرهنگ غنی مردم استان، این موضوع برای جامعه قابل پذیرش است.

وی مهمترین راه رفع نواقص و نارسایی‌ها در بحث حجاب و عفاف را توجه به فرهنگ اصیل منطقه عنوان کرد و افزود: در طول تاریخ مردم کردستان همواره جزو مردمان مومن و کسانی بوده‌اند که نوع پوشش و رسوم و سنت‌های آنان مورد توجه بوده است.

استاندار کردستان بر لزوم پیشگام بودن دستگاه های اجرایی در بحث ترویج حجاب و عفاف تاکید و اضافه کرد: رعایت این موضوع توسط کارکنان دستگاه‌ها باید جدی‌تر باشد، چراکه در صورت بی‌توجهی ادارات، امور خلاف عفت آسان‌تر به جامعه تسری خواهد یافت.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مخالف ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در جلسات ستاد صیانت از حجاب و عفاف نیستم اما اثرگذاری اقدامات مهمتر است، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی صحیح در جامعه تغییر ایجاد و مردم را به رعایت حجاب و عفاف اقناع کنیم.

علما نقش مهمی در ترویج اخلاق‌مداری دارند
نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این نشست با بیان اینکه اخلاق مداری پیامبر(ص)، اسلام را پیروز کرد و گسترش داد، گفت: حجاب و عفاف فرهنگ و اندیشه می‌خواهد و برای ترویج آن نیاز است آینده‌نگری کرد.

ماموستا فایق رستمی بر لزوم داشتن درایت برای تبلیغ و موعظه مردم تاکید کرد و افزود: اگر برخورد رسول اکرم(ص) و مهربانی و صبر و اخلاق مداری ایشان نبود، هرگز دین اسلام قابلیت پیروزی و نفوذ آن در دل مردم را نداشت.

وی نقش علما را در جامعه امروز بسیار سنگین دانست و ادامه داد: علما و روحانیون باید با خلوص نیت و تمام توان خود، برای ترویج اخلاق مداری، امانت‌داری، گسترش حجاب و عفت و پاکدامنی در جامعه گام بردارند.

افزایش ۵۶ درصدی گزارش‌های کشف حجاب داخل خودرو
فرمانده انتظامی کردستان هم به گسترش ناهنجاری‌های اخلاقی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نفوذ فرهنگی همواره دغدغه رهبری و مسوولان بوده و باید بیشتر در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و آگاه‌سازی مردم کار کنیم.

سردار علی آزادی اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی را ایجابی و سلبی عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری جلسات مختلف در مورد حجاب و عفاف، نصب بنر در معابر و میادین عمومی، استفاده از امکانات شهری و فضای عمومی برای تبلیغ حجاب و عفاف، تجلیل از بانوان همیار پلیس و محجبه و تشویق بانوان باحجاب در خیابان ها از جمله اقدامات ایجابی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اقدامات سلبی هم برخورد با بدحجابان و هنجارشکنان اخلاقی،  معرفی ۳۴ نفر به دستگاه قضایی و توقیف ۱۳ دستگاه خودرو، برخورد با اقدامات خلاف عفت عمومی در فضای مجازی و تشکیل ۱۸۰ پرونده، پلمب ۱۲۵ واحد صنفی آرایشگاه زنانه ضد ارزش‌های اخلاقی و ۴۴۱ بازدید از سالن های ورزشی و پلمب ۱۲ مورد، انجام شده است.

فرمانده انتطامی کردستان اضافه کرد: امسال تذکر و ارشاد به مظاهر علنی فساد در معابر عمومی ۱۲ درصد و تعهد رعایت حجاب ۱۵ درصد افزایش یافت و پرونده یک هزار و ۴۷۵ نفر که اصرار بر ادامه بی حجابی داشتند به مراجع قضایی معرفی شد ضمن اینکه امسال کشف گزارش حجاب داخل خودرو هم ۵۶ درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha