۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84573528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مورد جدیدی از ابتلا به کرونا طی ۶ روز گذشته در قروه ثبت نشده است

سنندج- ایرنا- رییس مرکز بهداشت و ‌درمان قروه گفت: آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این شهرستان در ۶ روز اخیر به صفر رسیده است.

مسعود معتمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت رنگ بندی آبی کرونا در شهرستان قروه، افزود: در هفته های اخیر با بازگشایی مدارس مبتلایان جدید کرونا بیشتر در بین معلمان و دانش آموزان اتفاق افتاده که به دلیل عدم تهویه هوا، بسته بودن پنجره ها و رعایت کمتر پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در مناطق روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه درصد تست‌های مثبت کرونا در اوج وضعیت قرمز بیش از ۵۰ درصد بود، ادامه داد: در حال حاضر آمار ابتلای به کرونا بین سه تا پنج درصد است.

رییس مرکز بهداشت و ‌درمان قروه با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون از ۴۰ هزار بیمار تست کرونا گرفته شده است، افزود: از این تعداد تست کرونای هفت هزار و ۵۷۷ نفر بیمار مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد بیماران به صورت سرپایی و ۱۰ درصد با نظر و تشخیص پزشک بستری شده‌اند که ۱۹۳ نفر بیمار کرونایی با pcr مثبت و ۱۲۶ بیمار کرونایی با pcr منفی در بیمارستان شهید بهشتی قروه فوت شده است.

معتمدی اظهار داشت: از ۱۱۲ هزار نفر جمعیت بالای ۱۲ سال در این شهرستان، ۹۷ هزار دز اول معادل ۸۸ درصد و ۷۹ هزار دز دوم معادل ۸۲ درصد واکسیناسیون صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار مورد دز سوم نیز تزریق شده است، افزود: از این آمار ۱۰۰ نفر پرسنل بهداشت و درمان و مابقی جمعیت بالای ۴۰ سال هستند.

رییس مرکز بهداشت و درمان قروه، در خصوص واکسیناسیون مادران باردار گفت: از ۸۷۳ مادر باردار واجد شرایط تاکنون ۴۳۵ مادر باردار واجد شرایط معادل ۵۰ درصد دز اول و ۲۰۰ نفر دز دوم معادل ۴۶ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی به بازگشایی مدارس، تالارهای پذیرایی و برداشتن محدودیت های سفر بعد از واکسیناسیون علیه کرونا اشاره و اضافه کرد: بیشتر از یک ماه است که با ثبات بیشتری در کاهش آمار ابتلا و بستری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا مواجه هستیم.

معتمدی به تاکید و اهمیت دز سوم برای سالمندان بالای ۶۰ سال اشاره و اظهار داشت: افرادی که از دز دوم آنها بیشتر از سه ماه گذشته است برای دریافت دز سوم اقدام کنند که این روند در شهرستان وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه در شهرستان قروه ۲۰۰ نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت می کنند؛ از پوشش ۹۰ درصدی دز اول و ۶۹ درصدی دز دوم واکسن دانش آموزان در این شهرستان خبر داد.

رییس مرکز بهداشت و درمان قروه قدیمی بودن دستگاه سی تی اسکن، نبود پزشک متخصص ریه و بیماری های تنفسی و کمبود پزشک عمومی در بخش اورژانس را از مشکلات بیمارستان شهید بهشتی قروه در رابطه با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: کمبود دستگاه اکسیژن با پیگیری پرویز اوسطی، نماینده قروه در مجلس شورای اسلامی مرتفع شده است.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha