همه ظرفیت ها و اختیارات برای توسعه تولید در کردستان استفاده می شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت‌: از همه ظرفیت های موجود در استان و اختیاراتی که داریم برای توسعه، تولید و سرمایه گذاری در استان استفاده می کنیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر روز شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان ضمن تقدیر از نحوه کار کارشناسی این کارگروه اظهار داشت:  امیدواریم این رویه همچنان ادامه داشته باشد تا کارها به بهترین شیوه ممکن انجام شود.  

وی با اشاره به اینکه مدیر هر بانک و رئیس هر دستگاه نظارتی در کردستان باید خود را نماینده استان بداند، اضافه کرد: همه مدیران باید براساس شرایط و مقتضیات تصمیم گیری کنند و برای توسعه استان از تمام ظرفیت ها و اختیارات استفاده کنند.  

استاندار کردستان با اعلام اینکه فضا و شرایط برای سرمایه گذاری در استان مهیا است، گفت: همه حمایت های دولتی تا زمانی از سرمایه گذار و تولید کننده انجام می شود که این افراد هدفشان تولید و اشتغال باشد نه سوءاستفاده از شرایط بوجود آمده برای آنها.  

زارعی کوشا بر حضور مدیران ادارات و روسای سازمان ها در جلسات استانداری تاکید کرد و اظهار داشت: هر مدیری هم به دلیل ماموریت کاری قادر به شرکت در جلسه ای نباشد باید از قبل آنرا به استانداری اعلام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: عمده واحدهای مشکل دار رصد می شوند و مسائل آنها در کمیته های مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و موارد مهم و غیرقابل حل در کمیته به کارگروه ارسال می شود.  
 
سیدکمال حسینی رویه کاری اداره کل محیط زیست استان در راستای تولید و برخی از واحدهای تولیدی را نامطلوب خواند و افزود: اگر مصوبه کارگروه رفع موانع تولید برخلاف قوانین و مقررات باشد مدیر دستگاه مربوطه یک هفته فرصت دارد اعتراض خود را به دبیرخانه کارگروه اعلام کند.  

وی اضافه کرد: رویه صحیحی نیست مدیر دستگاهی بجای اعلام اعتراض به استان مستقیم آنرا به سازمان مرکزی ارجاع دهد این به نفع استان نیست.  

سرانه سرمایه گذاری صنعتی در کردستان ۲۶ میلیارد ریال است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت:  همواره مسوولان کشوری بر حمایت از تولید تاکید دارند چراکه با این مهم شاهد رشد تولید و اشتغال خواهیم بود.  

محمد دره وزمی اضافه کرد: سرانه سرمایه گذاری صنعتی در استان ۲۶ میلیون ریال است یعنی به ازای هر کردستانی ۲۶ میلیون ریال در استان در حوزه صنعت سرمایه گذاری شده که این میزان در میانگین کشوری ۸۰ میلیون ریال است.  

وی افزود: در استان قزوین سرانه سرمایه گذاری صنعتی ۲۷۰ میلیون ریال است علت آن به پرداخت تسهیلات بالاتر از یک هزار میلیارد ریال به واحدهای بزرگ بر می گردد.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: محیط زیست مجوز فعالیت یک واحد تولیدی جمع آوری ظروف پلاستیکی سطح شهر سنندج که در حوزه بازیافت فعالیت دارد و برای ۲۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است را به دلیل عدم رعایت فاصله با منازل مسکونی که بعد از ایجاد این واحد ساخته شدند صادر نمی کند.  

وی اظهار داشت: در شان یک سازمان عضو کارگروه نیست که به جای حمایت از واحد تولیدی و جلوگیری از بیکاری چند نفر، اقدام به کشاندن مساله به تهران و سازمان مرکزی کند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha