۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84573973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه‌های سمنان از فضای مجازی برای پیشگیری از اعتیاد بهره‌بگیرند

سمنان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: دانشگاه‌های استان در استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور پیشگیری از اعتیاد و بحث موادمخدر پیشقدم شوند.

به گزارش ایرنا ،جعفر معینیان روز یکشنبه در نشست کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی و پیشگیری از مواد مخدر را موثر و زودبازده برشمرد و تاکید کرد: دانشگاه باید در این مسیر پیشقدم باشند و برنامه‌ریزی مدون و قابل اجرا در این خصوص مدنظر باشد.

وی با قدردانی از اقدامات اجرایی موثر اعضاء کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کنترل و کاهش اعتیاد، ارائه مستمر اقدامات این کمیته را خواستار شد و افزود: یکی از عوامل موفقیت در امور اجرایی، انتقال تجربه و مهارت های کسب شده است و انتظار می رود دستگاه های موفق در موضوع مواد مخدر این تجربه‌ها را به دیگر دستگاه های منتقل کنند.

معینیان آموزش را پله اول آگاه سازی دانست و بر افزایش بیش از پیش آموزش در امر کنترل و کاهش اعتیاد تاکید و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی حلقه دیگر موفقیت و دستیابی و به اهداف است که نباید از این ظرفیت قافل شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان تداوم برنامه ها و فعالیت ها را رمز موفقیت  دانست و ضمن اعلام آمادگی در مشارکت در پژوهش ها و پایان نامه ها با موضوع کنترل، پیشگیری و درمان اعتیاد، افزود: پیگیری اعتبارات خاص با موضوع فرهنگ سازی و پیشگیری مواد مخدر در دستگاه اجرای ضرورت دارد.

در این نشست نمایندگان دانشگاه سمنان، مرکز مشاوره دامغان، دانشگاه دولتی و آزاد گرمسار و دانشگاه علوم پزشکی سمنان به ارائه گزارشی از اقدامات خود با موضوع کنترل و پیشگیری از مواد مخدر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha