۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84573984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

داوطلبان سلامت کردستان مردم را به واکسیناسیون کرونا تشویق کنند

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: داوطلبان سلامت در بحران کرونا با وجود تمام مشکلات و مضیقه‌ها در راستای آگاه‌سازی جامعه به یاری مدافعان سلامت شتافته‌اند و همچنان نیازمند کمک و مشارکت داوطلبان در حوزه سلامت به ویژه دعوت مردم به واکسیناسیون کرونا هستیم.

به گزارش ایرنا، دکتر فرزین رضاعی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از داوطلبان  سلامت استان کردستان در سنندج به اقدامات قابل تحسین سازمان‌های مردم نهاد، سمن‌ها، گروه‌های داوطلب و جهادگران حوزه سلامت در بحران کرونا پرداخت و گفت: بدون کمک‌های داوطلبانه تشکل‌های مردمی هیچ سازمانی نمی‌تواند برنامه‌های خود را عملیاتی کند چرا که سلامت، مقوله چند وجهی و عظیم است که به تنهایی نمی‌شود همه اهداف را محقق و به آن جامه عمل پوشاند.

وی با بیان اینکه همبستگی در مقابله با کرونا نماد روشنی از اهتمام ملی در حوزه داوطلبی است افزود: تجلی اراده عمومی در امور داوطلبانه برای نهادینه کردن فعالیت‌های خیرخواهانه در همه ادوار منجر به خلق آثار مثبتی در سطح جامعه شده‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه  فعالیت‌های جمعی و همکاری نهادهای مردمی و نیروهای داوطلب، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای پیشرفت همه حوزه‌ها در امور سازمانی است به نقش و همبستگی گروه های داوطلب در کنترل بیماری کرونا پرداخت و گفت: همه گیری کرونا با همه مصائب و مشکلات به ما اثبات کرد که همه ما ساکنین یک کشتی واحد هستیم که اگر تلاشی برای نجات خود و دیگران نداشته باشیم این کشتی غرق می‌شود لذا ریشه کنی این بیماری بدون مشارکت جمعی غیرممکن است.

وی تاکید کرد: در مقابل تلاش و زحمات بی‌بدیل شما که در دوران بحبوحه کرونا در کنار سایر جهادگران این میدان، وارد عمل شدید، سر تعظیم فرود می‌آوریم و قدردان تلاش‌های شما هستیم.

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به نگرش گسترده داوطلبان سلامت و حس مسوولیت‌ پذیری آنان اظهار داشت: داوطلبان در همه ادوار فعالیت‌های خاصی انجام داده‌اند و با دیدگاه وسیعی ارائه خدمت کرده‌اند.

دکتر فرزام بیدارپور با بیان اینکه کردستان همواره در امور عام المنفعه و فعالیت‌های خیرخواهانه در سطح کشور سرآمد بوده است، ادامه داد: مردم استان در خصوص اشاعه فرهنگ نوع دوستی و ترویج امور خیرخواهانه، در بحث‌های محیط زیستی، محرومیت زدایی، کمک به فقرا و مستضعفین، تحقق اهداف والای انسانی و بشر دوستانه در کشور پیشرو هستند.

وی با بیان اینکه چند سال پیش اولین شعبه انجمن دیابت در کشور با همت و استقبال گرم سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در سنندج راه اندازی شد اضافه کرد: سمن‌ها و خیرین حوزه سلامت تاکنون با اقدامات ارزنده خود کمک قابل توجهی به دانشگاه در دوران همه گیری کرونا و دیگر ایام داشته‌اند.

دکتر بیدارپور  مشارکت داوطلبان  سلامت در تسریع واکسیناسیون کرونا را ضروری دانست و گفت: از سمن‌های حوزه سلامت، سازمان‌های مردم نهاد و داوطلبان سلامت تقاضا داریم نگرش جامعه را نسبت به واکسن کرونا تغییر دهند و مردم را به سمت گرایش به انجام واکسیناسیون ترغیب نمایند تا با پوشش همگانی، جامعه از این بیماری مصون بماند.

 مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت استان کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: روز جهانی داوطلب فرصتی برای نهادهای حوزه سلامت فراهم کرد تا ضمن تکریم فعالیت‌های بشر دوستانه از خدمات و ایثار بی شائبه همه داوطلبان قدردانی کنیم.

دکتر بهرام کندایی با بیان اینکه در تمام نقاط جهان اکنون اداره کشورها به این شکل است که قسمت زیادی از آن توسط مردم اداره می شود افزود: نیروهای مردمی و داوطلبان  علاوه بر مطالبه گری که با حاکمیت‌ها دارند در بسیاری از مواردی که  حل بحران‌ها و مشکلات خارج از سیستم  اداری و حاکمیتی است ورود می‌کنند.

 وی با بیان اینکه حماسه آفرینی تشکل‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد در بحران کرونا مصداق عینی این ادعا است، یادآور شد: در روند این اپیدمی شاهد فعالیت تعداد زیادی از داوطلبان در قالب کار داوطلبانه و همکاری با دانشگاه و حوزه سلامت هستیم بدون شک قدر و اجر این تلاش شما محفوظ خواهد ماند.

در این مراسم از خدمات داوطلبانه گروه‌های جهادی در دانشگاه، حوزه بسیج، سپاه و هلال احمر که داوطلبانه برای مقابله با بیماری کرونا در مناطق محروم در راستای محرومیت زدایی فعالیت داشتند، قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha