سطح‌بندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان ۷۰ درصد بهبود یافت

سمنان- ایرنا- سرپرست دانشگاه جامع علمی و کابردی استان سمنان گفت: سطح‌بندی کشوری ۱۰ مرکز این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۰ درصد بهبود یافت.

به گزارش ایرنا، سعید محمدیان‌سمنانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: شمار مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی استان سمنان درسطح بندی سال ۱۴۰۰ به ۱۰ مرکز می رسد که در مقایسه با سال گذشته بهبود ۷۰ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: دانشگاه علمی و کاربردی نقش مهمی در کارآفرینی، اشتغالزایی و رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی دارد و در استان سمنان ۱۲ مرکز دانشگاهی علمی و کاربردی و هفت مرکز نوآوری مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی در چهار رتبه سطح بندی می شوند که در سال ۱۴۰۰ از بین ۱۲ مرکز استان، سه مرکز در سطح ۳ و هفت مرکز در سطح ۲ قرار گرفت و در سال ۹۹ نیز ۹ مرکز استان در این سطح بندی قرار داشت. 

وی افزود: مراکز نوآوری به جمع آوری ایده های خلاق از نظر علمی و عملیاتی پرداخته و فرصت تبادل علمی را برای دانشجویان و استادان فراهم می کند.

محمدیان سمنانی ادامه داد: استان سمنان پایگاه یکی از سه مرکز خصوصی نوآوری کشور است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۰۸ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی با حضور ۴۰۰ استاد در دانشگاه جامع علمی و کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان سمنان یادآور شد: دانشجویان متقاضی دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی و کاربردی سمنان امکان ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش و سایت دانشگاه جامع علمی و کاربردی برای ترم بهمن دارند.

محمدیان سمنانی اظهارداشت: ۶۲ کدرشته دوره کاردانی و ۴۵ کدرشته دوره کارشناسی برای انتخاب دانشجویان در ترم بهمن فراهم است.

محمدیان سمنانی تصریح کرد: با بررسی کارت واکسن دانشجویان از طریق نرم افزار، کلیه کلاس های ترم آینده به صورت حضوری برگزار می شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان سمنان با اشاره به کمک هزینه تحصیلی ابرازداشت: ۲۶ میلیون ریال تسهیلات شهریه به دانشجویان از سوی صندوق رفاه دانشجویان  در هر سال تحصیلی پرداخت می شود.

استان سمنان ۷۰ هزار دانشجو دارد./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha