۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84574220
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گردش مالی تولید پسته خوشاب خراسان رضوی ۱۱ هزار میلیارد ریال است

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در استان خراسان رضوی گفت: گردش مالی تولید، فرآوری و فروش محصول پسته در این شهرستان طی سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

ابراهیم رودسرابی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان خوشاب از قطب های تولید پسته خراسان رضوی است که منابع مالی حاصل از تولید این محصول ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:  ورود سرمایه گذاران برای احداث واحدهای فرآوری در بخش‌های بسته بندی محصول پسته، بخش های تجاری و  بازرگانی نیز ضروری است و در این راستا افزایش کیفیت این محصول و تبدیل این شهرستان به یکی از قطبهای صادراتی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: این شهرستان با برخورداری از ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته رتبه دوم استان را از نظر سطح زیر کشت این محصول دارد و باغداران این شهرستان امسال پنج هزار و ۷۷۵ تن پسته خشک برداشت کردند که از این میزان افزون بر ۳۰ درصد آن صادر شده است.

وی افزود: ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha