داوطلبان در ارتقا کیفیت خدمات‌دهی جمعیت هلال‌احمر به مردم موثر هستند

کرمانشاه- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: هلال‌احمر هرآنچه برای گفتن دارد به واسطه عملکرد و فعالیت داوطلبان، جوانان و امدادگرانی است که بدون چشمداشت در ارتقا کیفیت برنامه‌های این جمعیت موثر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «فرزین معتمدی» روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی داوطلب در سرسرای اجتماعات شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود: ثمره کار داوطلبان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس این شد که حتی یک وجب از خاک میهن را به اجنبی ندادیم.

وی اضافه کرد: اوج فعالیت داوطلبانه در ۲۱ آبان ۹۶ در جریان زلزله غرب کرمانشاه اتفاق افتاد که بیمارستان هلال احمر که در همان ساعات اولیه در منطقه برپا شده بود، بالغ بر۵۶ پزشک و ۹۸ پرستار در صف داوطلبان بودند و این مهم باعث شد بتوانیم هشت هزار مصدوم این حادثه را ویزیت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در ادامه به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار استان با هدف ترویج کمک های بشردوستانه و داوطلبانه اشاره کرد و گفت: ۱۸ پروژه محرومیت زدایی با ۹۷ نفر داوطلب و با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شده که پنج هزار و ۵۲۸ نفر بهره وران این طرح‌ها بوده اند.

وی همچنین گفت: در بحث کمک بشردوستانه به اقشار آسیب‌پذیر و محروم مناطق کم برخوردار هم ۲۴ پروژه با بیش از ۹۸ میلیون تومان اجرا شده که یک هزار و ۸۴۵ نفر از آن بهره‌ور شده‌اند.

معتمدی افزود: طرح نیابت هم با هدف تکریم از خانواده شهدا، سالمندان و معلولان و توزیع بسته های بهداشتی و رفع مشکلات آنها از سوی جمعیت هلال احمر استان با ۲۶ میلیون تومان اعتبار اجرا شد که ۳۱ خانوار از این طرح بهره مند شدند.

وی، اجرای طرح‌های همای رحمت و ارمغان مهر با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار در ماه رمضان و آغاز سال تحصیلی را از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر از مزایای آنها بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه یکی از طرح‌های مهم دیگر اجرا شده توسط این جمعیت را ارایه خدمات حمایتی درمانی با کمک خیرین عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این طرح موفق شدیم بالغ بر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به نیازمندانی که توان درمان و بستری شدن خود را در بیمارستان ها نداشتند تخصیص دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۳۲۷ خانه هلال در روستاهای استان کرمانشاه فعال است، افزود: این خانه‌ها انبار کوچکی از انبارهای جمعیت هلال احمر هستند و در مواقعی که حادثه ای روی نداده است بحث آموزش به مردم روستا را در پیگیری می‌کنند.

معتمدی در پایان گفت: بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق کمک‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سال گذشته جذب شد که به شماره حساب های معلولین زیرپوشش بهزیستی زلزله سال ۹۶ واریز شد.

داوطلبان در ارتقا کیفیت خدمات‌دهی جمعیت هلال‌احمر به مردم موثر هستند

در این مراسم از تعدادی از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اهدا جوایز و لوح تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰ هزار کرمانشاهی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند که در رشته‌های تخصصی و به صورت داوطلبانه با جمعیت هلال احمر استان همکاری می کنند.

سال گذشته بیش از ۶۰۰ حادثه در استان کرمانشاه رخ داده که جمعیت هلال احمر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آنها دخالت داشته بطوریکه در این حوادث ۳۹۶ مصدوم نجات و خدمات امدادی به موقع را دریافت کردند.

در استان کرمانشاه ۸۳۶ تیم با سه هزار و ۲۳۱ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر فعال است که در سال گذشته ۵۸۷ مورد اعزام و پنج سورتی پرواز موفق داشته اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha