مدیریت هوشمند کرونا بر پایه واکسیناسیون و غربالگری در سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا-‍ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مدیریت هوشمند مقابله با کرونا بر پایه مولفه‌های واکسیناسیون و غربالگری به صورت سامانه‌ای از امروز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، احمد ریواده شامگاه یکشنبه در کمیته پیشگیری ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری افزود: طرح مدیریت هوشمند کرونا در سراسر استان سمنان از امروز بر بستر سامانه ها آغاز شد و سیاست های ذیل آن اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مدیریت ‌هوشمند کرونا بر پایه سامانه هاست، ادامه داد: واکسیناسیون فعال و غربالگری و آزمایش کرونا، دو مولفه اساسی و راهبردی طرح مدیریت هوشمند کروناست که مسئولان امر در پنج گروه هدف در این طرح باید به آن توجه و اهتمام جدی داشته باشند.

ریواده تاکید کرد: باید سیاست های ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا را در حوزه پیشگیری با جدیت با جدیت دنبال کرد و تمامی دستگاه های اجرایی، متناسب با وظایفی که توسط ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با کرونا برای آنها تعیین می شود، باید اقدامات لازم را در حوزه طرح مدیریت هوشمند کرونا به انجام برسانند.

وی گفت: اولویت دستگاه های اجرایی استان سمنان مقابله با کروناست و تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان باید حفظ سلامت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: محوریت در طرح هوشمند مدیریت کرونا، دانشگاه علوم‌ پزشکی است و نیاز است تا بر اساس مولفه و راهبردهای واکسیناسیون و غربالگری و بیماریابی، برنامه اقدام تدوین و طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام استان باید در یک سطح قرار داشته باشد، گفت: دسترسی به سبد واکسیناسیون در تمام استان به صورت یکسان تامین شود و در اجرای صحیح طرح مدیریت هوشمند کرونا، توجه جدی به امر واکسیناسیون به عنوان پایه و اساس تحقق موفقیت در این طرح، امری حائز اهمیت است.

ریواده خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در اجرای این طرح، از ظرفیت خبرگان دانشگاهی، متخصصان و کارشناسان حوزه اپیدمیولوژی و نمایندگان دستگاه های اجرایی استفاده شود ‌تا کنترل و کاهش بیماری در استان محقق شود.

وی اضافه کرد: در امر مدیریت مقابله با کرونا به دنبال آمارسازی و تغییر صورت مساله نیستیم بلکه به دنبال این هستیم تا اقداماتی را که بیانگر رفتار اجتماعی مردم فهیم استان است در سطح ملی به صورت مطلوب انعکاس یابد.

طبق جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک، شهرستان های دامغان، شاهرود، سمنان، گرمسار و سرخه، در وضعیت زرد و شهرستان‌های مهدیشهر، آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha