۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 84575361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف فراورده‌های نفتی در استان اردبیل افزایش یافت

اردبیل-ایرنا-مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت:میزان مصرف انواع فراورده‌های نفتی در طول هشت ماه امسال در این استان نسبت به زمان مشابه سال قبل هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

سید حجت مدنی در گفتگوی روز دوشنبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:در هشت ماهه سال جاری بیش از ۶۳۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید،نفت گاز و نفت کوره در منطقه اردبیل توزیع شده است .
وی اظهار کرد: مصرف سوخت بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو چهار در بازه زمانی فوق  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.
مدنی گفت: مصرف نفت گاز (گازوئیل) هم در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از افزایش پنج درصدی دارد .
وی  از کاهش ۱۵ درصدی میزان مصرف  نفت سفید و کاهش ۲۹ درصد نفت کوره در این مدت نسبت به سال ۹۹ خبر داد و افزود: میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در مدت زمانی فوق در بخش‌های حمل و نقل ۶۴ درصد، حرارتی سه درصد، برق(نیروگاه) ۲۰ درصد، کشاورزی ۱۰ درصد، صنایع و پروژه‌ها بترتیب یک و ۲درصد بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با بیان اینکه سوخت در این مدت گاز مایع در استان اردبیل و با استفاده از بستر الکترونیکی توزیع شده است افزود:در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار و ۹۳۵ تن گاز مایع در این استان تامین و توزیع شده است که در مقایسه با میزان مصرف مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.
وی  هدف از اجرای طرح توزیع الکترونیکی و هوشمند گاز مایع در استان اردبیل را تامین رفاه شهروندان در راستای رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، پیشگیری از استفاده غیرمجاز از گاز مایع و نیز ساماندهی توزیع فرآورده‌های نفتی با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار ذکر کرد.
مدنی تاکید کرد : با اجرای این طرح، توزیع گاز مایع از طریق کارت بانکی که در سایت تجارت آسان به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir ثبت نام شده است، اجرایی شده و افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند بدون واسطه و بصورت غیرحضوری، با مراجعه‌ به سایت تجارت آسان در این سامانه ثبت نام کنند و سیلندر گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ مصوب وزارت صمت از طریق کارت خوان و با دریافت رسید سوخت خریداری کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با بیان اینکه تامین سوخت پشتیبان نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل در دستور کار این شرکت قرار دارد ، اضافه کرد: ۱۲۷ میلیون لیتر نفت گاز در طول هشت ماهه  سال جاری به نیروگاه مذکور ارسال شده است .
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha