۱۳ کارگاه آموزشی برای کودکان بانیازهای ویژه خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- ایرنا- کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: در این کانون ۱۳ کارگاه آموزشی برای کودکان با نیازهای ویژه استان برگزار شد که ۳۷۰ کودک و نوجوان از برنامه های آن بهره‌مند شدند.

نرگس برهمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد کودک و نوجوان ۲۴۰ دختر و ۱۳۰ پسر بودند و هدف از اجرای این برنامه‌ها شناسایی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و معرفی کانون و خدمات به آنان و والدین‌شان همچنین ایجاد زمینه‌های تعامل بچه‌ها با همسالان دارای نیازهای ویژه همراه با حس برابری و همدلی است.

وی گفت: آموزش قصه گویی، کتابخوانی، بازی و سرگرمی، مسابقه،  کارگاه های سفال، نقاشی و کاردستی از جمله ۱۳ کارگاه تخصصی کودکان با نیازهای ویژه کانون در این استان است.
وی افزود: همچنین نشست تخصصی ویژه ی والدین کودکان با نیازهای ویژه برگزار شد.

۱۳ کارگاه آموزشی برای کودکان بانیازهای ویژه خراسان شمالی برگزار شد

 کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: همچنین ۹ کتابخانه سیار در مناطق مختلف این خطه فعال است.

نرگس برهمند اظهار داشت: کتاب ها براساس نظر کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و باتوجه به علاقه مندی آنها برای گروه های سنی این قشر تهیه و تحویل داده می شود.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در خصوص فعالیت این کتابخانه ها هر ۲ هفته یکبار توسط  مربیان مربوطه کتاب های جدید توزیع می شود.

وی گفت: فعالیت این کتابخانه ها فقط توزیع کتاب نبوده بلکه برنامه های فرهنگی از جمله پخش فیلم، قصه گویی و کتابخوانی نیز دارد.

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: در مجموع هشت مربی در کتابخانه های سیار این استان فعالیت دارند که ۱۸ مدرسه یا پایگاه را تحت پوشش دارند.

برهمند در خصوص زمان فعالیت کتابخانه های سیار اظهار داشت: زمان در نظر گرفته شده برای برنامه ها و توزیع کتاب در زنگ های تفریح مدارس و در بعضی از موارد به صورت تلفیقی در کلاس های درس هنر برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

وی گفت: بر اساس شاخص ها و در وضعیت مطلوب، باید به ازای هر ۱۰ هزار دانش آموز یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در این استان، اکنون ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است.
مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ۱۱ هزار عضو دارد.

هشتم تا ۱۴ آذر به عنوان هفته معلولان نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha