عملیات احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر آغاز شد

تهران- ایرنا- عملیات احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر ورامین روز دوشنبه با حضور مسوولان شهرستان آغاز شد.

سرپرست فرمانداری ورامین در مراسم آغاز عملیات این طرح مهم زیست‌محیطی گفت: شهرک صنعتی چرمشهر، تنها شهرک صنعتی تخصصی استان تهران در زمینه تولید چرم و سالامبور است که باید مشکلات زیست محیطی آن به صورت ریشه‌ای رفع شود.

مجید درویشی افزود: فعالیت شهرک صنعتی چرمشهر در کنار تولید چرم و سالامبور، مشکلاتی در حوزه زیست محیطی نیز به همراه دارد که حدود ۲ هفته پیش و با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، این مشکلات بررسی و راهکار اساسی برای رفع آن، اجرای فاز دوم تصفیه خانه شهرک اعلام شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی مسوولان، عملیات احداث فاز دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرمشهر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که بر اساس اعلام مسوولان، این طرح تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر لزوم اجرای طرح پایش از مبدا فاضلاب ورودی و پیش تصفیه در واحدها اظهار داشت: با تکمیل این طرح، پساب تصفیه شده خروجی از استانداردهای محیط زیست برخوردار شده و برای مصارف کشاورزی نیز مناسب است.

شهرک صنعتی چرمشهر در سال ۱۳۶۴ به منظور ساماندهی صنایع چرم و دباغی که به صورت پراکنده در سطح استان تهران فعالیت می کردند در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق شهرستان ورامین احداث شد و هم اکنون بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی در آن مستقر است که بیشتر در حوزه تولید چرم و سالامبور فعالیت می کنند.

تولید حجم انبوه فاضلاب واحدهای تولیدی، مسوولان را بر آن داشت تا نخستین فاز تصفیه خانه آن را در سال ۱۳۸۰ با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان احداث کنند.

فاضلاب خروجی واحدهای تولید چرم با فلزات سنگین همراه است که ورود آن به محیط زیست و مراتع جنوبی دشت ورامین، مشکلات عدیده زیست محیطی به همراه دارد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha