بستر برنامه علمی و سیستم پایش دانشگاه آزاد اسلامی به کمک کشور می‌آید

سنندج- ایرنا- معاون علوم، مهندسی و کشاورزی  سازمان مرکزی دانشگاه آزاد گفت: بستری با عنوان برنامه علمی و سیستم پایش در این دانشگاه طراحی شده تا اساتید، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را از طریق آن تنظیم و پس از رسیدن به بلوغ با نتایج حاصل از آن به حل مشکلات کمک کنند.

به گزارش ایرنا، جواد علمایی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی که دانشگاه آزاد اسلامی بصورت پژوهشی دنبال می کند، احصا مشکلات و چالش هایی است که در کشور با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به تدوین سند آمایش سرزمین دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در سند آمایش سرزمینی دانشگاه آزاد اسلامی، کل کشور بر اساس سند آمایش سرزمینی به ۱۰ کلان منطقه تقسیم شده است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی  سازمان مرکزی دانشگاه آزاد افزود: در این سند مشخص شده که رشته ها در چه مناطقی کاربردی تر است تا تخصیص رشته ها و دانشکده ها بر اساس این آمایش شکل بگیرد.

علمایی به تدوین سند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به این برنامه ها و استفاده از منابع انسانی می توانیم تحول اساسی را در دانشگاه آزاد ایجاد کنیم و قطعا در این راه مدیرانی موفق خواهند بود که بصیرت و صبر داشته باشند.

وی تاکید کرد: نگاه مردم به دانشگاه و نیز نگرش علمی مقام معظم رهبری به دانشگاه که آن را قوه عاقله کشور معرفی کرده اند، وظیفه و رسالت مسوولان دانشگاه را بسیار سنگین کرده است.

کارآفرینی به جای شهریه محوری

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: امروز نیاز اصلی کشور حرکت به روز و همسو با رشد علمی است و به هم‌ترازی علمی با دنیا باید توجه اساسی شود.

محمد رضایی به ظرفیتهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و رسالت این دانشگاه برای رشد علمی را یادآور شد و افزود: این دانشگاه باید از شهریه محوری به سمت کارآفرینی و رویکردهای نرم افزاری حرکت کرده و به عنوان یک مجموعه علمی به سمت همتراز شدن رویه های فناوری پیش برود تا افق روشنی را داشته باشد.

وی به رویکردهای متفاوت دانشگاه به عنوان یک مجموعه چند ساحتی اشاره کرد و اظهار داشت: موانع و الگوهایی در درون و برخی مشکلات برون سازمانی بر هر مجموعه ای متصور است ولی این مساله نباید حرکت دانشگاه برای رشد و شکوفایی را متوقف کند.

امام جمعه سنندج نیز با اشاره به اهمیت علم و دانش در روایات و آموزهای اسلامی تاکید کرد: این جایگاه آنقدر اهمیت دارد که در قرآن کریم بارها بر اهمیت علم آموزی تاکید شده است.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه توسعه، آبادانی، پیشرفت و عمران همه به برکت علم است، افزود: گوشه نشینی در اسلام معنا ندارد و تلاش و جدیت برای پیشرفت در امور همه از نتایج تحقیقات علمی است.

وی با بیان اینکه شایسته سالاری در سایه خدمت به جامعه بشری است اضافه کرد: مدیریت در کنار منابع می تواند موجب بهره وری و پیشرفت شود و دین اسلام هم مبتنی بر چهار اصل مشورت، مساوات، عدالت و توسعه است که همه اینها در سایه علم و علم آموزی است.

بستر برنامه علمی و سیستم پایش دانشگاه آزاد اسلامی به کمک کشور می‌آید

رییس مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد کردستان نیز گفت: توسعه پایدار یکی از دغدغه های امروز جوامع بشری است و دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی یکی از منابع ارزشمند و قابل توجهی است که می تواند راه را برای این مهم هموار کند.

امید ورزنده تاکید کرد: باید بخشی از طرح‌ها و اولویت‌های پژوهشی وزارت علوم در اختیار دانشگاه آزاد قرار بگیرد.

رییس سابق دانشگاه ازاد اسلامی کردستان نیز اظهار داشت: کمک کردیم ساختار دانشگاه حفظ شود و روحیه انقلابی همگرایی و همسوی برای انجام کارها در دانشگاه شکل بگیرد.

جهانشیر امینی با بیان اینکه در دوران کرونا جزو اولین دانشگاه های بودیم که کلاس های مجازی را به سرعت تشکیل دادیم، افزود: در زمینه اصالت سنجی پایان نامه هم به صورت جدی وارد شدیم.

وی گفت: هر چند وضعیت مالی دانشگاه آزاد در سراسر کشور به واسطه پذیرش کمتر دانشجو خوب نیست اما با برنامه ریزی امروز دانشگاه آزاد بدهی مالی ندارد.

امینی تاکید کرد: طی چند سال اخیر رشته مهارت های وابسته به سنگ در قروه، رشته فرش در بیجار ، گیاهان دارویی در سقز و رشته دیجیتال در سنندج راه اندازی شد.

امینی تاکید کرد: نباید به دانشگاه های آزاد کشور بطور یکسان نگاه کرد و با توجه به ظرفیت های هر استان باید مدیریت شوند.

در این مراسم با قدردانی از خدمات جهانشیر امینی، قباد میمنت‌آبادی به عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی کردستان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha