کارت‌های بازرگانی صادرشده در شاهرود از میزان مورد انتظار کمتر است

شاهرود-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون ۱۶ کارت بازرگانی حقیقی و ۴۱ کارت حقوقی در شاهرود صادر شد که با توجه به وجود ۱۴ هزار و ۱۵۰ فعال اقتصادی زیبنده این شهرستان نیست.

به گزارش ایرنا، علی اصغر جمعه ای عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی اعضای اتاق بازرگانی استان با تولیدکنندگان شاهرودی در شرکت سیم و کابل مغان این شهرستان، اظهار داشت: در شاهرود ۲۱۸ واحد در بخش صنعت و معدن، یکهزار و هفت واحد در بخش کشاورزی و ۱۹۰ واحد در حوزه گردشگری فعال است که این تعداد می تواند افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به اقلیم شهرستان شاهرود، تولیدات گلخانه ای می تواند رونق یابد اما به دلیل وجود مشکلات فراوان، این صنعت هنوز در شاهرود به خوبی رشد نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان یادآور شد: با توجه به انجام مطالعات بسیار در راستای سرمایه گذاری در زیرساخت های ریلی از اینچه برون به شاهرود و از شاهرود به بندرعباس، اجرای این طرح علاوه بر حل مشکلات حمل و نقل، رونق اقتصادی منطقه را نیز به همراه دارد.

 جمعه ای اضافه کرد: برنامه ریزی مدون، همدلی و همکاری می تواند نتایج خوبی در راستای تأمین منابع مالی فعالان اقتصادی شرق استان به همراه داشته باشد.

در این نشست فعالان اقتصادی شهرستان شاهرود به بیان مشکلات خود پرداختند.

مساله حقابه کشاورزی، لزوم برنامه ریزی برای ایجاد وحدت رویه در زمان برداشت محصول انگور در زمینه هایی چون قیمت سبد، هزینه نگهداری محصول در سردخانه و رفع موانع صادرات آن، پیگیری خسارت های ناشی از سرمازگی و تگرگ در سال های گذشته، ضرورت حمایت سازمان های دولتی از تشکل های بخش کشاورزی، مشکلات کارفرمایان در پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی و لزوم نظارت بیشتر در توزیع نهاده های دامی از مهمترین موارد مطرح شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha