۹۴۵ خانواده زندانی کردستانی مورد سرکشی قرار گرفتند

سنندج‌- ‌ایرنا- مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون از تعداد ۹۴۵ خانواده زندانی با حضور و همراهی مقامات قضایی، مدیران، فرمانداران و خیرین نیک اندیش استانی، سرکشی شده است.

مراد فتحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حل بسیاری از مشکلات خانواده زندانیان و سرپرستان آنها با اختصاص وام های بلاعوض کمیته امداد امام راحل، اهدا هدایای نقدی و ملزومات خانگی توسط خیرین، تحت پوشش قرار گرفتن خانواده ها توسط انجمن حمایت زندانیان و معرفی به مراکز آموزشی برای فراگیری مهارت های شغلی و کسب درآمدهای خانگی با هدف تحکیم و حفظ حریم خانواده نتیجه ارزشمند این همراهی و سرکشی بوده است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های حمایتی سازمان زندان‌ها سرکشی و مراقبت از خانواده مددجویان است و البته مهمترین عامل بازدارنده در جلوگیری از ورود خانواده های بی سرپرست زندانی به چرخه جرم و آسیب های اجتماعی هم محسوب می‌شود.

فتحی ادامه داد: همراهی مقامات قضایی و مدیران در این بازدیدها اثر قابل توجهی در بازنگری پرونده های قضایی مددجویان و رفع موانع و مشکلات خانوادگی آنان و همچنین حمایت های مادی و تامین بخشی از مشکلات معیشتی آنان دارد.

سعیدی رییس مرکز مراقبت بعد از خروج و زانیار مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان سنندج، مدیرکل زندان‌های کردستان را در این بازدیدها همراهی می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha