۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84576293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت ذرت علوفه‌ای در دامغان ۳۲ درصد افزایش داشت

سمنان-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان از سطح ۳۴۰ هکتار سطح زیرکشت، بیش از ۱۵ هزار تن و ۳۲ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

علی‌اصغر امامیون روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: برداشت ذرت علوفه ای از مزارع شهرستان دامغان به صورت تمام مکانیزه انجام می شود و با توجه به میانگین برداشت ۴۵ تن در هر هکتار، ۱۵ هزار و ۲۱۰ تُن محصول برداشت شد. 

وی ادامه داد:  سال گذشته از سطح ۲۹۰ هکتار اراضی زیرکشت محصول ذرت علوفه ای، ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت شد. 

امامیون اظهار داشت: از اراضی کشت شده امسال، آبیاری ۲۷هکتار از نوع سامانه آبیاری نوین (تیپ) است که میانگین برداشت در این اراضی به بیش از ۸۰ تن در هکتار رسیده است. 

وی تصریح کرد: برای کشت ذرت علوفه امسال حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بذر مناسب از رقم سینگل کراس ۷۰۴ بین ذرت‌کاران شهرستان دامغان توزیع شد. 

مدیر جهاد کشاورزی دامغان زمان برداشت ذرت علوفه ای را ۹۰ تا ۱۰۰ روز بعد از کاشت محصول بیان کرد و گفت: برداشت این محصول از نیمه اول مهرماه آغاز شد و اکنون به پایان رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه ذرت علوفه ای، تنها مصرف خوراک دام دارد که ۲۰ درصد از کشاورزان این محصول را برای مصرف دام خود تولید و بقیه کشاورزان نیز آن را به فروش می رسانند گفت: ارائه دستورالعمل‌های کاشت و داشت، مساعدت در اجرای آبیاری میکرو و نظارت‌های فنی و کارشناسی مورد نیاز، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمان کاشت و داشت برای کارشناسان و تامین نهاده‌های کشاورزی از جمله انواع کودهای شیمیایی، از اقدام‌های انجام شده مدیریت جهادکشاورزی دامغان در حمایت از کشاورزان بود.

به گزارش ایرنا، عمده کشت ذرت علوفه ای در اراضی کشاورزی شهرستان دامغان شامل رقم سینگل کراس ۷۰۴ و مربوط به مناطق حومه، روستای فرات و شهر کلاته رودبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha