۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84576377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توصیه روزنامه پاکستانی به حاکمان عرب بعداز سفر«بنت»به امارات

اسلام‌آباد - ایرنا - روزنامه پاکستانی «نیشن»، سفر اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات را ادامه نقش مخرب تل آویو علیه ثبات منطقه به ویژه کارشکنی در مسیر مذاکرات وین تعبیر کرد و خطاب به حاکمان عرب نوشت: کشاندن اسرائیل به امور خاورمیانه عاقبت خوشی ندارد و آسیب جدی به آرمان‌های فلسطین وارد می‌کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان نیشن روز سه‌شنبه در سرمقاله خود با عنوان «یک مشارکت ناخوشایند» به سناریوی تحرکات تل آویو در غرب آسیا همزمان با تنش آفرینی در خلیج فارس، رویکرد جنگ طلبانه در قبال جمهوری اسلامی ایران و ریاکاری در سیاست بین المللی به ویژه همزمان با مذاکرات برجامی در وین پرداخت.

این روزنامه پاکستانی تبعات کشاندن پای سرکرده‌های صهیونیستی به منطقه و ملحق کردن آن به امورات منطقه را فاجعه بار تعبیر کرد و نوشت: نفتالی بنت با حاکمان اماراتی از همکاری‌های سیاسی و اقتصادی سخن گفت اما جای تعجبی نیست که او در بحث ایران و برنامه‌های هسته‌ای این کشور وسواس دارد و ریاکاری می‌کند.

در این سرمقاله آمده است: تعمیق روابط با اسرائیل و ملحق کردن آن به سیاست خاورمیانه هرگز نوید خوبی برای منطقه ندارد و این روند نه تنها آسیب بیشتری به آرمان‌های ملت فلسطین و آزادی این کشور وارد می‌کند بلکه نشان می‌دهد که چگونه کشورهای منطقه برای چندین دهه از این موضوع به طور فرصت طلبانه بهره برداری کرده‌اند.

نیشن نوشت: تحرکات اسرائیل در منطقه و اینکه چگونه بر تنش‌ها با ایران تاثیر می‌گذارد نیز یک نگرانی جدی است. لذا اضافه کردن طرفی مانند اسرائیل که نسبت به جمهوری اسلامی ایران وسواس دارد و به طرز خطرناکی جنگ طلب است، می‌تواند برای ثبات منطقه فاجعه بار باشد.

این روزنامه پاکستانی وسواس درخصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران را ریاکاری جامعه بین الملل دانست و افزود: سفر نفتالی بنت همزمان با ادامه مذاکرات دشوار ایران و قدرت‌های جهان در وین است اما اینکه تهران را متهم به منشاء مشکلات منطقه کنیم، قابل قبول نیست.

روزنامه نیشن خطاب به آمریکا که مقصر اصلی تضعیف توافق بین المللی هسته‌ای محسوب می‌شود، نوشت: این تهران نیست که باید سازگارتر و یا انعطاف پذیرتر باشد بلکه واشنگتن با توجه به اینکه برجام را نادیده گرفت و درصدد تخریب آن برآمد، باید انعطاف پذیر باشد.

این نشریه پاکستانی خطاب به حاکمان عرب تاکید کرد که کشورهای خاورمیانه باید از تاریخ درس بگیرند و اجازه ندهند تا «اسرائیل مزاحم» به مسائل منطقه ورود کند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که روز گذشته به امارات سفر کرد، درحالی با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی دیدار کرد که نیروهای اسرائیلی در تازه‌ترین جنایت خود، شب قبل از این بازدید، ‌ یک جوان فلسطینی را در نابلس واقع در شمال غربی کرانه باختری به شهادت رساندند.

نفتالی بنت در اولین سفر خود به امارات پس از امضای توافقنامه سازش موسوم به «ابراهیم» تلاش کرد تا با فریبکاری، خود را به جهان عرب نزدیک کرده و درصدد شکستن انزوای این رژیم در منطقه برآید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha