بذرکاری ۱۸۰ هکتار بیابان‌های آرادان در طرح ملی پویش مردمی آغاز شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شمال این شهرستان در قالب طرح ملی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمد معین روز سه شنبه به رسانه ها افزود: طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری با همکاری و همراهی مردم، بسیج سازندگی، هلال احمر ومدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان آرادان آغاز شد.

وی گفت: این طرح ملی با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه های بیابانی شهرستان آرادان با مشارکت جوامع محلی اجرا شد.

وی افزود: در طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذر کاری در منطقه شمال شهرستان آرادان بذرپاشی بر روی بندهای احداث شده طرح کنترل هرزآب انجام شد. این پویش مردمی با مشارکت فرمانداری، بخشداری، شهرداری نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر ادارات دولتی، شرکتهای خصوصی، شوراهای اسلامی شهر و روستاها، معدن داران و صاحبان صنایع، جوامع محلی مردم،تشکلها و هلال احمر تا اسفند ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. 

معین تصریح کرد : یکی از اهداف مهم اجرای این طرح مشارکت مردم و تشکلها و بخش های دولتی و خصوصی در اجرای طرح های منابع طبیعی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و انفال عمومی است.

وی مهمترین هدف از اجرای طرح مدیریت هرزآب و بذرپاشی در منطقه مورد نظر را با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و نزدیکی به جاده اصلی و ایستگاه گاز، مدیریت سیلاب حاصله از بارندگی ها و پیشگیری از روان شدن آب به سمت جاده اصلی  عنوان کرد و گفت : استفاده بهینه از رواناب حاصل از بارندگی ها و توسعه فضای سبز از دیگر اهداف طرح مدیریت هرزاب و بذرپاشی منطقه شمال آرادان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha