۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84576462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهالی جولان: اشغالگران صهیونیست محکوم به شکست هستند

تهران - ایرنا - شهروندان ساکن جولان اشغالی تاکید کردند که قاطعانه با تصمیم اشغالگران صهیونیست برای جدا کردن این منطقه از خاک سوریه و الحاق آن به سرزمینهای اشغالی مقابله خواهند کرد و جولان تا ابد به عنوان خاک جدایی ناپذیر سوریه باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ساکنان جولان امروز (سه شنبه) در چهلمین سالروز اشغال این منطقه توسط رژیم غاصب صهیونیستی  با صدور بیانیه‌ای، بار دیگر اقدام و تصمیم اشغالگران برای الحاق این بخش از خاک سوریه به سرزمین‌های اشغالی را با قاطعیت رد و تاکید کردند که جولان از روز اول متعلق به سوریه بوده و تا ابد به عنوان بخشی از سرزمین این کشور باقی خواهد ماند و اشغالگران در نهایت رو به نابودی هستند.   

مردم جولان در این بیانیه گفتند که ما قاطعانه این تصمیم (تلاش اشغالگران برای الحاق جولان به سرزمین‌های اشغالی) و تمامی مراحل و قوانین اشغالگران در این زمینه را بی‌اعتبار می‌دانیم و تاکید می‌کنیم که همه سرزمین جولان، ساکنان آن، آب، خاک و آسمانش از ازل تا ابد سوری می‌باشند و اشغالگران اسرائیلی در جولان رو به نابودی هستند. 

مردم جولان در عین حال افزودند: ما به سوریه سرزمین مادری خود و هویت و ملیت سوری افتخار و نپذیرفتن حاکمیت رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنیم. 

اهالی جولان با نثار درود به «بشار اسد» رئیس جمهوری و ارتش سوریه در پایان این بیانیه گفتند که ما با شوق فراوان منتظر لحظه‌ای هستیم که جولان آزاد شود و به آغوش میهن‌مان، سوریه بازگردد.  

رژیم صهیونیستی جولان سوریه را بعد از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد. تل‌آویو در 14 فوریه سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک ادعایی خود اعلام و برای تحقق این ادعا، اقدام به شهرک‌سازی در بخش‌هایی از این سرزمین کرد. 

مردم جولان سوریه از آن زمان تاکنون با برگزاری راهپیمایی، اعتصاب و درگیری با نظامیان صهیونیست اعتراض خود را به این اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل که بر خلاف قوانین بین المللی و مصوبان سازمان ملل است، اعلام کرده‌اند و خواستار خروج اشغالگران از سرزمین خود شده اند.  

سازمان ملل متحد بارها جولان اشغالی را بخشی از خاک سوریه اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha