فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با خانواده همیار محیط‌بان خوافی دیدار کرد

مشهد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با خانواده همیار محیط‌بان خراسانی مرحوم "عبدالاحد سربوزی" که هفته گذشته در شهرستان خواف در جریان تعقیب شکارچیان دچار حادثه شده و جان باخته بود، دیدار کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا سرهنگ جمشید محبت‌خانی که در این دیدار توسط سرپرست اداره کل و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همراهی می شد، با دلجویی از همسر و فرزندان این همیار محیط‌بان فقید، اظهار داشت: این عزیزان که برای حراست از طبیعت، آب و خاک، هوا و گونه های جانوری و گیاهی و حیات وحش در مناطق چهارگانه متحمل زحمات زیادی می شوند، انسان های فرهیخته، مهربان و متعصب نسبت به محیط زیست کشور هستند.

مشاور انتظامی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به جایگاه محیط زیست و ضرورت حفاظت از آن افزود: همیاران و محیط بانان در صف مقدم حفظ محیط زیست هستند که به دور از خانه و خانواده، در سخت ترین شرایط و در دورترین نقاط به انجام وظیفه می پردازند.

سرهنگ محبت خانی گفت: باتوجه به اهمیت حفظ محیط زیست در کلام وحی و سفارش پیامبر اکرم (ص) به حفظ و صیانت از انفال الهی، مرحوم عبدالاحد سربوزی همیاری پرتلاش و متعصب در این راه بود که در تعقیب و مراقبت از این مواهب جان خود را از دست داد.

وی ضمن بررسی وضعیت معیشتی خانواده این همیار محیط بان درگذشته، پویایی و تنوع ارزشمند زیستی کشور را مرهون ازخودگذشتگی، سخاوتمندی و تلاش شبانه روزی همیاران و محیط بانانی دانست که با تمام وجود، اهتمام به حفظ حیات زیستمندان را در اولویت کاری خود قرار داده اند و از هیچ کوشش جهادگونه ای در راه صیانت از این میراث گرانبهای طبیعی دریغ نمی کنند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت پاسگاه محیط بانی سیرخون خواف، گفت: همکاران ما با وجود این سختی ها، در این مناطق جانفشانی می کنند و مرحوم سربوزی از جمله همکارانی ارزشمندی بود که واقعا منشأ خدمات و اثرات خوبی در این منطقه شد.

مهدی اله پور با بیان اینکه ما جز پاسداری از راه شهیدان و حفظ انفال و بیت المال، راهی را انتخاب نخواهیم کرد، افزود: ما تمام تلاشمان را در مجموعه حفاظت محیط زیست استان، مطابق آنچه که بر ما تکلیف است، برای حمایت از خانواده این همیار جانباخته محیط زیست انجام خواهیم داد.

در پایان این دیدار فرمانده یگان حفاظت سازمان زیست، پس از قرائت متن پیام معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به خانواده آن همیار مجاهد، این پیام را به همسر آن مرحوم تقدیم کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست صبح امروز، ضمن دیدار با خانواده همیار محیط بان مرحوم عبدالاحد سربوزی در خواف از پاسگاه محیط بانی سیرخون خواف نیز دیدن نمود.

مرحوم عبدالاحد سربوزی، همیار محیطبان خراسانی چندی پیش در حین مراقبت از منطقه و تعقیب شکارچیان غیرمجاز، بر اثر حادثه واژگونی موتورسیکلت به شدت مصدوم شده و جان باخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha