نساجی - آلومینیوم اراک؛ نبرد برای شکستن محکم‌ترین خط دفاعی لیگ

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران در دهمین دیدار فصل خود فردا چهارشنبه باید مقابل آلومینیوم اراک قرار بگیرد که با یک گل خورده در ۹ بازی بهترین عملکرد دفاعی را داشت و اکنون نیز یکی از سه صدرنشین اصلی مسابقات است.

به گزارش ایرنا، هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشور که عصر امروز با برگزاری دیدار حساس استقلال و سپاهان آغاز می‌شود، بعدازظهر فردا –چهارشنبه ۲۴ آذر- با انجام هفت مسابقه دیگر به پایان می‌رسد که در یکی از این مسابقات تیم فوتبال نساجی مازندران باید از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهدای ساری میزبان یکی از مدعیان جدید قهرمانی لیگ برتر یعنی آلومینیوم اراک قرار بگیرد.

نساجی‌چی‌ها که امیدوار بودند بتوانند موافقت‌های نهایی‌ برای برگزاری بازی‌های خانگی‌شان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد را کسب کنند، با مخالفت شورای تأمین خراسان رضوی برای برگزاری مسابقات در این ورزشگاه نتوانستند به هدف خود برسند و باز هم باید روی چمن ناهموار ساری پذیرای حریفی دیگر باشند ؛ حریفی که با چهار مهمان پیشین نساجی در این فصل کاملا متفاوت است و پس از ۹ بازی با امتیاز و تفاضل گل برابر با گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان صدرنشین جدول محسوب می‌شود و در کورس قهرمانی قرار دارد.

شاگردان الهامی پس از ۶ هفته ناکامی طی دو هفته اخیر توانستند دو نتیجه قابل قبول کسب کنند و با انرژی و انگیزه‌ای بیشتر برای دیدار مقابل آلومینیومِ متحول شده آماده شوند. نساجی پس از کسب برد خانگی ۲-۰ مقابل تیم قعرنشین رقابت‌ها یعنی پدیده شهرخودرو در هفته هشتم، ۱۹ آذر نهمین دیدار فصل‌شان را در اهواز مقابل فولاد خوزستان برگزار کردند و توانستند با تساوی ۱ – ۱ برای نخستین بار در این ورزشگاه مقابل فولاد امتیاز کسب کنند و طلسم امتیاز نگرفتن‌های نساجی در زمین خانگی فولاد را بشکنند ؛ نتیجه‌ای که نساجی را ۱۰ امتیازی کرد و در پایان هفته نهم به رتبه دهم جدول رساند.

نساجی که تا اینجای فصل با وجود این‌که نتایج مورد انتظار هواداران را کسب نکرده، از نظر کیفیت بازی در زمین تا حدودی توانسته هواداران را بویژه در بازی‌های خارج از خانه مقابل تیم‌های قدرتمندی مانند پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر راضی کند و البته در چند بازی هم مانند دیدار مقابل سپاهان در اصفهان یا بازی با صنعت نفت در ساری عملکرد مطلوبی نداشت. این فراز و فرود و نوسان نساجی بویژه در بازی‌های خانگی این تیم به گفته مسئولان فنی تیم حاصل کیفیت نامطلوب زمین چمن ورزشگاه شهدای ساری است.

نساجی - آلومینیوم اراک؛ برخورد با محکم‌ترین خط دفاع لیگ
نساجی مازندران ۱ - آلومینیوم اراک ۱ / هفته شانزدهم لیگ بیستم / ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ورشگاه شهید وطنی قائمشهر

تلاش برای تحمیل نخستین شکست اراکی‌ها

حریف فردای نساجی یکی از سه تیم بدون شکست جدول تا پایان هفته نهم است و همین موضوع کار را برای شاگردان الهامی سخت می‌کند. نساجی‌چی‌ها از چهار بازی خانگی خود دو برد مقابل فجر سپاسی و پدیده شهرخودرو و یک تساوی مقابل پیکان کسب کردند و در یک دیدار نیز مقابل صنعت نفت آبادان شکست خوردند و حالا امیدوارند که نخستین تیمِ پیروز مقابل آلومینیوم اراک در فصل بیست‌ویکم باشند.

رسول خطیبی و شاگردانش در آلومینیوم اراک تا کنون از چهار بازی خارج از خانه‌ای که برگزار کردند بدون امتیاز خارج نشدند و نشان دادند که تیم بازنده در زمین حریفان نیستند ، اما عملکرد این تیم در بازی‌های خارج از خانه‌اش طی این فصل نشان می‌دهد که با آن‌چه در زمین خانگی است فاصله دارد. شاگردان خطیبی که از پنج بازی خانگی برگزار شده‌ چهار برد و یک تساوی به دست آوردند، در بازی‌های خارج از خانه خود یک برد مقابل تراکتور کسب کردند و مقابل سه تیم پدیده، هوادارا و مس رفسنجان بازی را با نتیجه مساوی به پایان رساندند.

 هرچند که کسب یک امتیاز از بازی خارج از خانه نتیجه‌ای مطلوب محسوب می‌شود، اما دو تساوی خارج از خانه آلومینیوم مقابل دو تیم قعرنشین یعنی پدیده شهرخودرو و هوادار تهران ثبت شده است که به نوعی می‌تواند نشان دهنده محتاطانه‌تر بازی کردن شاگردان خطیبی در بازی‌های خارج از خانه باشد.

نبرد با سد دفاعی آلومینیومی

اما چالش مهم نساجی در دیدار فردا مقابل شاگردان خطیبی باز کردن دروازه این تیم است. رمز موفقیت شاگردان خطیبی در این فصل و کلید ماندن آن‌ها در صدر جدول گل نخوردن است. اراکی‌ها از نظر گلزنی شرایطی نزدیک به نساجی دارند. آن‌ها در ۹ بازی اخیر ۹ گل وارد دروازه حریفان کردند که یک گل بیشتر از گل‌های زده نساجی است ، اما دلیل برتری‌شان نسبت به نساجی بسته نگه داشتن دروازه است.

 آلومینیوم اراک در حال حاضر محکم‌ترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد و با یک گل خورده در ۹ بازی بهترین عملکرد دفاعی تا پیش از هفته دهم به نام این تیم ثبت شده است. به عبارتی دیگر دروازه تیم خطیبی در هشت بازی از ۹ بازی بسته نگه داشته شده است و این به معنای دشوار بودن کار شاگردان الهامی در کسب امتیاز کامل از مسابقه خانگی فرداست. ضمن این که نساجی از نظر عملکرد دفاعی با ۱۰ گل خورده سومین تیم ضعیف لیگ تا پایان هفته نهم است و این موضوع می‌تواند برای شاگردان الهامی در مقابل تیم فرصت‌طلب و محتاطی مانند آلومینیوم اراک خطرساز باشد.

نساجی - آلومینیوم اراک؛ برخورد با محکم‌ترین خط دفاع لیگ

فرصت صعود در جدول

نساجی در صورتی که بتواند دیدار فردا را با برد پشت‌سر بگذارد علاوه بر این که بهترین سد دفاعی لیگ برتر را می‌شکند، می‌تواند ۱۳ امتیازی شود و با توجه به تقابل پیکان ۱۲ امتیازی با پرسپولیس و احتمال شکست یا تساوی پیکان مقابل سرخپوشان باز هم در جدول صعود کند. این صعود حتی می‌تواند در صورت شکست فولاد مقابل گل‌گهر در سیرجان دو پله‌ای باشد ، اما شرط اصلی آن کسب سومین برد فصل نساجی در دیدار فردا مقابل شارگدان خطیبی است.

دو تیم در جام آزادگان نیز بارها مقابل هم قرار گرفته بودند ، اما تقابل لیگ برتری نساجی و آلومینیوم فقط مربوط به فصل قبل این مسابقات است که آلومینیوم برای نخستین بار توانست در لیگ برتر حضور یابد. هواداران نساجی طعم برد لیگ برتری مقابل آلومینیوم اراک را چشیده‌اند و منتظرند که دومین برد این تیم نیز مقابل اراکی‌ها در لیگ برتر ثبت شود. آلومینیوم اراک که فصل بیستم نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه کرده بود، نخستین دیدار فصل قبل را در اراک مقابل نساجی برگزار کرد که نساجی توانست نخستین دیدار لیگ برتری برگزار شده در استان مرکزی را با نتیجه ۳ – ۰ به سود خود تمام کند و رسول خطیبی و شاگردانش را از کسب نخستین امتیاز لیگ برتری در نخستین گام محروم بگذارد ، اما دیدار برگشت دو تیم در استادیوم وطنی قائمشهر با نتیجه تساوی ۱ – ۱ به پایان رسید و حالا سومین دیدار لیگ برتری دو تیم قرار است در ساری برگزار شود.

مسابقه نساجی مازندران و آلومینیوم اراک را محمدحسین زاهدی‌فرد قضاوت می‌کند و حسین مرادی، یوسف مغروری و مهدی مرجان‌زاده کمک‌های او در این دیدار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha