۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84577185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرسی‌های استاندارد خراسان شمالی در آستانه شب یلدا آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: طرح طاها با هدف استانداردسازی و بازرسی های ویژه در راستای حمایت از مصرف کنندگان در آستانه شب یلدا در بازار استان آغاز شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمال، فهیمه مهمان نواز با بیان اینکه این طرح در ۲ مرحله اجرا می شود، اظهار داشت: مرحله نخست بازرسی از مراکز عرضه برای بررسی کالاهای عرضه شده از نظر صحت علامت استاندارد انجام می شود و در مرحله دوم نیز نمونه برداری محصولات مشمول استاندارد اجباری توسط کارشناسان در مراکز عرضه مراجعه کرده و با نمونه برداری از کالاهای پرمصرف و حساس، آزمون این فرآورده ها در آزمایشگاه های استاندارد انجام می شود تا از کیفیت محصول اطمینان حاصل می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای استمرار کیفیت، کالاهایی به صورت تصادفی خریداری و پس از آن به منظور انجام آزمون و مطابقت کالا با استاندارد های ملی مربوطه به آزمایشگاه های همکار ارسال می شود و چنانچه کالاهای موجود در واحدهای عرضه استان مغایر با شاخص‌های استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولید کنندگان و عرضه کنندگان این نوع کالاها به عمل خواهد آمد.

مدیرکل استاندارد استان خراسان شمالی با بیان اینکه عرضه کالای غیراستاندارد تضییع حقوق مصرف کننده است، افزود: اداره کل استاندارد عزم جدی برای مقابله با کالاهای بی‌کیفیت در آستانه شب یلدا دارد و با هرگونه اهمال در این زمینه برخورد می شود.

سه هزار و ۵۰۰ بازرسی از بازار

مهمان نواز در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از بازار های خراسان شمالی انجام شده است گفت: در این راستا ۱۷۱ فرآورده کالای بدون نشان استاندارد فاقد کد ۱۰ رقمی شناسایی و جمع آوری شد.

وی عنوان کرد: کالاهای بدون نشان استاندارد کشف شده شامل فرآورده های مایع سفید کننده، چسب کاشی، روغن موتور خودرو، دستمال کاغذی، پروتئین سویا و دیگر موارد خوراکی است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی با تاکید بر صیانت از حقوق شهروندی و احقاق حقوق مصرف کنندگان، افزود: کلیه محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ده رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند که با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف‌کنندگان اعلام می ‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha