آب منطقه‌ای استان سمنان ۲۵ طرح تحقیقاتی انجام داد

سمنان- ایرنا- مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان سمنان با تاکید بر اهمیت انجام فعالیت های پژوهشی به عنوان سرمایه گذاری، گفت: ۲۵ طرح تحقیقاتی در این شرکت اجرا شد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی مصطفایی عصر سه شنبه در نشست گرامیداشت هفته پژوهش و ارائه دستاوردهای پژوهشی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان افزود: فعالیت های پژوهشی در این شرکت در سال ۸۷ با ایجاد گروه تحقیقاتی شکل گرفت. 
وی با بیان اینکه ۲۵ طرح مطالعاتی و پژوهشی با مشارکت استادان دانشگاه‌های مختلف در این شرکت اجرا شد، ابراز داشت: پژوهش نیاز اساسی کشور و گره‌گشای مشکلات است.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان سمنان اظهار داشت: کشورهای موفق از مسیر تحقیق و پژوهش به توسعه رسیده اند و باید این راهبرد در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
مصطفایی، با تاکید بر اینکه پژوهش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می‌شود، تصریح کرد: در حوزه آب نیز با توجه به مشکلات فراوان این حوزه از جمله خشکسالی، تغییر اقلیم، کمبود آب های سطحی، افت آبهای زیرزمینی و دیگر چالش ها، انجام فعالیت های پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی، استفاده از نتایچ پژوهش‌ها را در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی ضروری خواند و گفت: برای توسعه فعالیت های پژوهشی آیین نامه‌ای در بخش مدیریت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تدوین شده است.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان بر همکاری این شرکت با دانشگاه‌های سمنان و شاهرود برای انجام طرح های پژوهشی تاکید کرد و با زمان‌بر دانستن انجام فعالیت های پژوهشی گفت: برای توسعه فعالیت های پژوهشی باید موانع و آفت ها را شناسایی و فعالیت های پژوهشی را توسعه داد.
به گزارش ایرنا، نشست گرامیداشت هفته پژوهش و ارائه دستاوردهای پژوهشی شرکت آب منطقه ای سمنان با سخنرانی فتاحی عضو هیات علمی دانشگاه اردکان و موضوع محاسبه و مقایسه ارزش افزوده بخش های مختلف مصرف کننده آب و اثرات اقتصادی و اجتماعی تغییرات کمی آب در دشت سمنان و تجلیل از پژوهشگران برتر این شرکت در سالن همایش شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha