۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۴
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84577359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 اتحاد امت اسلامی بهتر از گذشته پابرجاست

گرگان - ایرنا - مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان با تاکید بر محبت‌ اهل‌بیت و اعتقاد به طهارت این انوار مقدسه به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای وحدت اسلامی گفت که با وجود تلاش دشمنان برای سوء استفاده از برخی موضع‌گیری‌ها و سخنان اشتباه، اتحاد امت اسلامی بهتر از گذشته، پابرجاست.

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این مدرسه علمیه، حجت الاسلام محسن طاهری در خصوص اظهارات اخیر امام جمعه اهل سنت آزادشهر درباره ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: مواضع صریح علمای اهل سنت و عذرخواهی صاحب آن سخنان، باعث جلوگیری از سوءاستفاده دشمن شد.

وی بیان کرد: این سخنان موجب جریحه‌دار شدن قلوب دوستداران اهل‌بیت اعم از شیعه و سنی گردید و بار دیگر ضرورت‌ وحدت اقوام و مذاهب اسلامی را روشن ساخت.

طاهری ادامه داد: گلستان همواره نمونه‌ای آشکار و برجسته از تحقق عینی وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی بوده‌ و این نشان از بصیرت و بلوغ سیاسی و اجتماعی مردم‌ این استان دارد.

برخی سخنان مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر در روزهای گذشته باعث اعتراض و گلایه مسلمان شیعه و سنی شده بود.

وی دیروز دوشنبه در بیانیه ای از سوء تفاهم ایجاد شده پیرامون سخنان روزهای اخیر خود عذرخواهی و بر ضرورت وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی تأکید کرد.

گرگیج گفت که محبت اهل بیت و صحابه رسول الله (ص) جزو ایمان قلبی اینجانب است؛ توهین به اهل بیت پیامبر اعظم (ص) حرام و کفر است؛ علت سخنرانی بنده نصب بنرهای توهین آمیز در کوچه وخیابان‌ها و برخی از سخنان تفرقه افکن در ایام فاطمیه است؛ هزاران بار به خدا پناه می‌برم که در دل اینجانب نسبت به خاندان رسول گرامی (ص) و سُلاله پاکش، کینه، کدورت، عداوت باشد و یا اهانتی روا دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha