وحدت بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی است

گرگان - ایرنا - فرمانده سپاه نینوای گلستان با اشاره به این که دشمن به دنبال ایجاد فتنه بین مسلمانان است گفت: وحدت بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی است و باید قدر آن را بدانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار علی ملک‌شاهکوهی روز چهارشنبه در همایش ملی نقش بانوان در ابعاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم در دانشگاه فرهنگیان گرگان اظهار داشت: منکر اختلافات مذهبی در کشور نیستیم اما معتقدیم که این مسائل و اختلافات باید بین علما و بزرگان و خواص حل می‌شود و فضای عمومی جای مطرح کردن آن نیست.

وی با اشاره به اظهارات اخیر امام جمعه اهل سنت آزادشهر درباره ائمه اطهار(ع) افزود: دستگاه‌های مسئول و امنیتی در حال بررسی و پیگیری این قضیه هستند و تصمیماتی هم در این زمینه اتخاذ شده است.

فرمانده سپاه نینوا ادامه داد: در شرایطی که دشمن در حال کشیدن‌ نفس‌های آخر حیات خود است باید بیشتر حواس خود را جمع کرده و در دامی که آن ها برای تفرقه‌افکنی و شکاف بین مسلمانان پهن کرده اند گرفتار نشویم .

ملک‌شاهکوهی ادامه داد: برنامه قطعی و همیشگی دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، دامن زدن به اختلافات مذهبی بوده و این برنامه با گذشت چهار دهه همچنان از طرف آمریکا به عنوان دشمن دیرینه جمهوری اسلامی ادامه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش مسلمانان و علاقمندان به اهل بیت گفت: در این شرایط باید هوشیار باشیم و به اختلافات دامن نزنیم چرا که این گونه رفتارها یک خطای استراتژیک و راهبردی و خواسته دشمن است.

فرمانده سپاه نینوا ادامه داد: علمای اهل تسنن اولین‌کسانی بودند که در این شرایط موضع گیری کردند و ارادت خود را به اهل بیت نشان دادند.

ملک شاهکویی اظهار داشت: با وجود مراجع قانونی نیازی نیست که افراد به صورت جداگانه خود را درگیر این حواشی کنند چرا که جمهوری اسلامی با هر کس که به مقدسات شیعه و سنی توهین کند برخورد قانونی خواهد کرد.

برخی سخنان مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر در روزهای گذشته باعث اعتراض و گلایه مسلمان شیعه و سنی شده بود.

وی روز دوشنبه در بیانیه ای از سوء تفاهم ایجاد شده پیرامون سخنان روزهای اخیر خود عذرخواهی و بر ضرورت وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی تأکید کرد.

گرگیج گفت که محبت اهل بیت و صحابه رسول الله (ص) جزو ایمان قلبی اینجانب است؛ توهین به اهل بیت پیامبر اعظم (ص) حرام و کفر است؛ علت سخنرانی بنده نصب بنرهای توهین آمیز در کوچه وخیابان‌ها و برخی از سخنان تفرقه افکن در ایام فاطمیه است؛ هزاران بار به خدا پناه می‌برم که در دل اینجانب نسبت به خاندان رسول گرامی (ص) و سُلاله پاکش، کینه، کدورت، عداوت باشد و یا اهانتی روا دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha