افزایش چشمگیر تعداد فعالان بورس طی دو سال گذشته ضرورت پاسخگویی و ارائه خدمات همه جانبه به سهامداران را دو چندان کرده است، از همین رو ساختمان بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با هدف گسترش آموزش، پشتیبانی و رفع مشکلات سهامداران بازار سرمایه به صورت شبانهروزی مورد بهرهبرداری رسمی قرار گرفت.
این مرکز، پشتیبانی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران را با پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته حتی روزهای تعطیل در جهت ارتقای خدمات بازار سرمایه کشور به عهده خواهد داشت.
کارگزاری مفید از بهار سال ۱۳۹۹ با جذب ۶۰۰ نفر متخصص، ظرفیت پاسخگویی و تعامل تا ۵۰ هزار نفر در روز را در کانال های مختلف ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و شبکههای اجتماعی برای سرمایه گذاران در بازار سرمایه فراهم آورده است. اینک با بهره برداری از ساختمان جدید خدمات مذکور تمرکز یافته و توسعه مییابد.
در این مراسم افتتاحیه علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تمجید از اقدام صورت گرفته در جهت راه اندازی بزرگترین مرکز پاسخگویی و پشتیبانی در بازار سرمایه گفت: قوانین و آیین نامه هایی که از سوی سازمان بورس در حمایت از مشتریان صورت می گیرد حداقلی است، در صورتی که انتظار می رود نهادهای مالی این حمایت و پشتیبانی را به صورت حداکثری از مشتریان صورت دهند که خوشبختانه این مهم در کارگزاری مفید محقق شده است.
وی افزود: سطوح پاسخ گویی نهادهای مالی به واسطه تعامل مستقیم تر با مردم، باید عمیق تر از سازمان بورس و ارکان های مربوط به آن باشد، به همین خاطر راهاندازی چنین مرکزی برای بازار سرمایه یک ضرورت بود.
علیرضا ناصرپور تاکید کرد: لزوم راه اندازی چنین مرکزی با توجه به رخدادهای دو سال گذشته بیش از پیش شده و حتی اهمیت این مساله در قوانین و مقررات بازار سرمایه نیز هم مورد تاکید قرار گرفته و طبعاً لازم است کارگزاری ها اقداماتی را در این راستا انجام دهند و با توجه به ارتباط مستقیم با سهامداران در این خصوص پیشرو باشند.
حمید آذرخش، رئیس هیات مدیره کارگزاری مفید نیز در مراسم گشایش این مرکز، گفت: کارگزاری مفید ۲۷ سال پیش در همین روز یعنی ۲۳ آذر سال ۱۳۷۳ آغاز به کار کرد. در اواخر دهه ۷۰ ما متوجه ضرورت و نقش تکنولوژیهای پیشرفته در صنعت بورس و کارگزاریها شدیم به نحوی که سال ۱۳۸۴ مفید ثبت سفارش الکترونیکی را جایگزین ثبت سفارش حضوری کرد و از سال ۱۳۸۹ معاملات آنلاین را نخستین بار در دسترس مشتریان قرار داد. همچنین وی در خصوص اهمیت بخش خدمات در ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال سخن گفت.
در ادامه محمد امین زارع، مدیر مرکز خدمات مشتریان مفید با اشاره به اینکه معاملات آنلاین از ابتدای راه اندازی با استقبال بی نظیری مواجه شد، گفت که این امر موجب شد مرکزتماس کارگزاری مفید را در اواسط سال ۱۳۹۲ با حدود ۲۵ نفر راهاندازی کنیم. از اوایل سال ۹۷ با پیشرفت تکنولوژی و تغییر ذائقه مشتریان به دریافت خدمات غیرحضوری، تصمیم گرفتیم مرکز تماس را به مرکز خدمات ارتقاء دهیم و سرمایه گذاری در زیرساخت این مرکز در اولویت قرار گرفت و در سال ۹۹ ساختمان حاضر برای این مرکز خریداری شد تا با تجهیز امکانات پاسخگوی حجم کارها و پرسنل این مرکز باشد.
وی افزود: چهار هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری برای خرید، زیرساخت و تجهیز این مرکز سرمایهگذاری شده است. همچنین در این مرکز برای ۶۰۰ نیروی انسانی متخصص خانم و آقا شغل ایجاد شده است و هم اکنون این پرسنل روزانه حدود ۳۰ هزار تعامل با سهامداران بازارسرمایه دارند.
وی افزود: این مرکز با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته، از طریق تمامی کانالهای ارتباطی از جمله تماس، ایمیل، کامنت شبکههای اجتماعی، پیامهای سامانههای آنلاین معاملاتی به پاسخگویی و حل مشکلات سهامداران میپردازد.
م. خ
نظر شما