افزایش بودجه دانشگاه فنی وحرفه ای نشان از عزم دولت در ارتقای آموزش است

تهران-ایرنا- رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: افزایش ۵۲ درصدی بودجه این دانشگاه نشان از عزم دولت سیزدهم برای ارتقای آموزش های مهارتی در سال آینده است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران در مراسم هفته پژوهش فناوری این دانشگاه اظهار داشت: با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم حرکت جدیدی در آموزش عالی کشورآغاز می شود، بی شک با ایجاد این معاونت، بحث نوآوری و فناوری پایه ریزی و ارتقا پیدا کرده و تبدیل علم به فناوری و ثروت تسهیل می شود.

 وی با بیان اینکه طرح زیردریایی امداد و نجات یکی از پژوهشگران دانشگاه فنی و حرفه ای جزو طرح های برتر هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد، اظهار داشت: اگر نسل های دانشگاهی را طبقه بندی کنیم جزء دانشگاه کار آفرین محسوب می شویم. در نسل سوم و چهارم دانشگاهی با ماموریت خاص، ویژه و مشخص فعالیت می کند.اگر چه تشابهات زیادی با برخی از دانشگاه‌ها داشته باشیم، ولی تأکید ماه بر تفاوت‌هاست و درک این تفاوت ها ما را در رهبری آموزشی این دانشگاه موفق خواهد کردو بایستی روی آن تمرکز ویژه ای داشته باشیم و از مأموریت تعریف شده خارج نشویم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یادآور شد: اگر بخواهیم فعالیت دانشگاه را به عنوان دانشگاه کار آفرین جا انداخت باید ببینیم مبانی آموزش های فنی و حرفه ای در این دانشگاه به چه صورت است. دانشگاه فنی و حرفه ای با مطالعه بیرونی هویت پیدا می کند. در حالیکه دانشگاه‌های دیگر در درون سیستم آموزشی هویت می‌یابند، اساسا هویت این دانشگاه در پاسخگویی به نیازهای بیرونی از جمله اثر گذاری در رشد اقتصادی  و تولید ناخالص ملی مشخص می شود و اگر در این حیطه اثر گذار باشیم در حقیقت هویت  و جایگاه واقعی دانشگاه فنی و حرفه ای پدیدار می شود.

صالحی عمران ادامه داد: در برنامه راهبردی این دانشگاه نگاه در پژوهش‌ها بر همین اساس است. مطالعه و پژوهش پیشران‌ها و تحولات بخش‌های اقتصادی و اجتماعی برای ما بسیار مفید است. جهت گیری و تحولات بخش‌های اقتصادی و کشاورزی و خدمات برای ما بسیار مهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha