برخی از احکام بودجه، منجر به فرار پزشکان به بخش خصوصی می‌شود

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بالا بودن تعرفه‌ها در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی در بودجه ۱۴۰۱، منجر به افزایش فرار پزشکان به بخش خصوصی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «فاطمه محمدبیگی» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با بیان اینکه بسیاری از نظرات کارشناسی دستگاه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است،‌ گفت: نمونه آن در تبصره ۱۷ مشهود است که بسیار کم حجم شده و در حوزه سلامت الکترونیک هم اغلب احکام حذف شده یا به طور کلی در حوزه نظام ارجاع دیده نشده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط این حکم با بودجه پیشنهادی ناچیز است و سبب می‌شود عدالت در سلامت و رعایت نظام ارجاع نامشخص شود. همچنین احکام فرآیندهای نسخه‌نویسی، نسخه‌پیچی و سامانه‌های مربوطه همه در بودجه حذف شده و باعث شده است گروه‌های مختلف ذینفع عملکردشان غیرشفاف شود.

وی با بیان اینکه چنین شرایطی سردرگمی و نابسامانی در پیشرفت سلامت الکترونیک می‌شود، عنوان کرد: چنین شرایطی زمینه را برای بروز معضلات فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به نقص های نظام سلامت کشور گفت: یکی از نقص ها بالاتر بودن تعرفه‌ها در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی است بنابراین این بودجه  منجر به افزایش فرار پزشکان به بخش خصوصی و نارضایتی مردم از خدمات دولتی خواهد شد و امیدواریم نسبت به بازبینی این بخش بودجه اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha