نمایشگاه اشتغال‌آفرینی «مهارت‌محور و کم‌سرمایه» در سمنان گشایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل فنی و حرفه ای استان‌سمنان گفت: ۲۰ مهارت و حرفه با سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال در نخستین نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت‌محور کم‌سرمایه‌بر معرفی شدند.

سیدحسین شاهچراغ روز چهارشنبه با اشاره به افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مهارت آموختگان ۲۰ رشته و فرصت شغلیِ مهارت محور در این نمایشگاه به ارائه محصولات خود می پردازند.

وی افزود: این مشاغل با سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال راه اندازی شد و در حال درآمدزایی است.

شاهچراغ ادامه داد: تعمیرکاران لامپ های الکتریکی کم مصرف، پکیج شوفاژ گازی، کولرهای گازی، آبگرمکن دیواری، عیب یاب سامانه های حفاظتی ، امنیتی و ارتباطی از جمله این مشاغل هستند.

وی اضافه کرد: تهیه فینگر فود، ساخت تولیدات نمدی دست دوز، عروسک بافی، سری دوزی سرویس خواب، شمع سازی، فیروزه کوبی، مشبک کاری چوب و دوزندگی کیف چرمی با دست، از دیگر مهارت های عرضه شده در این نمایشگاه است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان یادآور شد: کیو آر کد این ۲۰ رشته و فرصت شغلیِ مهارت محور در نمایشگاه با قابلیت مشاهده گواهینامه، ساعت آموزش هر حرفه، اطلاعات کامل محورهای آموزش هر رشته در دسترس بازدیدکنندگان است.

این نمایشگاه امروز با حضور فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و سعیده همتی سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان در پارک اقتصاد دیجیتال این شهر افتتاح شد و امروز و فردا از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۸ آماده بازدید علاقه‌مندان است./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha