فعال اقتصادی:بهبود روابط سیاسی با کشورها لازمه توسعه روابط اقتصادی است

شیراز- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: توسعه روابط اقتصادی با دنیا در گرو بهبود روابط سیاسی و رفع تحریم‌ها است.

جمال رازقی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر گسترش مناسبات با کشورهای همسایه افزود: برای تحقق این مهم ابتدا باید الزامات آن تامین و موانع آن رفع شود تا مناسبات اقتصادی بدون مشکل و از مسیر قانونی از سوی فعالان اقتصادی دنبال شود.
وی ادامه داد: امروز به دلیل تحریم‌های ظالمانه امکان همکاری بانک‌های دنیا با فعالان اقتصادی و تجار کشورمان وجود ندارد و صادر کننده و وارد کننده ما قادر نیست وجه کالای خریداری شده یا فروخته شده را پرداخت یا دریافت کند.
او اظهار داشت: بنابراین برای تحقق هدف دولت یعنی گسترش روابط با کشورهای همسایه لازم است که ابتدا الزامات سیاسی درست شود و به دنبال آن توسعه مناسبات و روابط اقتصادی نیز به راحتی ممکن خواهد بود.
رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: اینکه دولت سیزدهم دنبال کردن دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یک اولویت در سیاست خارجی در دستور کار خود قرار داده اقدامی قابل توجه و مطلوب است و مسیر توسعه اقتصادی کشور را هموار خواهد کرد اما باید همه زوایای کار به درستی دیده شود.
رازقی افزود: دیپلماسی اقتصادی یکی از ابزارهای نوین و قدرتمند و تاثیرگذار دولت‌ها برای فعالیت در عرصه بین‌المللی و دستیابی به جایگاهی بهتر در اقتصاد جهانی است و گام نهادن در این مسیر اقدامی منطقی و عقلانی است که امیدواریم به نتایج خوبی برای کشور و استان منتهی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha