نساجی یک - آلومینیوم یک؛ تقسیم امتیازات با صدرنشین

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران در پنجمین دیدار خانگی و دهمین مسابقه فصل به کسب یک امتیاز در دیدار مقابل آلومینیوم اراک رضایت داد.

به گزارش ایرنا، مسابقات هفته دهم بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بعدازظهر چهارشنبه برگزار شد که در یکی از این دیدارها تیم فوتبال نساجی مازندران از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهدای ساری میزبان تیم صدرنشین آلومینیوم اراک بود و در نهایت با تساوی ۱ – ۱ به پایان رسید.

نساجی مازندران که امروز صدمین بازی خود در تاریخ لیگ برتر را برگزار کرد، با ترکیب ثابت علیرضا حقیقی، شاهین طاهرخانی، حامد شیری، احسان قهاری، اکبر صادقی، مهرداد عبدی، مرتضی منصوری، مسعود شجاعی، حسن نجفی، رضا جعفری و کریم اسلامی وارد زمین شد.

رسول خطیبی نیز آلومینیوم اراک را با ترکیب ثابت حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، مصطفی احمدی، پوریا آریاکیا، میلاد فخرالدینی، وحید محمدزاده، محمود قائدرحمتی، امیر نوری، اسماعیل شریفات، علیرضا نقی‌زاده و محمدامین اسدی به مصاف با نساجی فرستاد.

نساجی‌چی‌ها که تا پیش از این مسابقه موفق به کسب ۱۰ امتیاز از ۹ بازی شده بودند و در رتبه دهم جدول قرار داشتند، برای بهبود وضعیت در جدول به کسب هر سه امتیاز مسابقه نیاز مبرم داشتند و به همین دلیل نیز از ابتدای بازی با تاکتیک ارائه شده توسط الهامی، بازیکنان نساجی بازی فشرده‌ای را آغاز کردند و در گام نخست تلاش کردند با حفظ توپ و کنترل بازیکنان حریف اجازه ندهند بازیکنان آلومینیوم اراک بتوانند بازی‌سازی لازم را داشته باشند.

نساجی یک - آلومینیوم یک؛ تقسیم امتیازات با صدرنشین

کنترل توپ و میدان توسط نساجی

مهار محمدامین اسدی مهاجم آلومینیوم و همچنین قطع کردن ارتباط علیرضا نقی‌زاده هافبک بازی‌ساز اراکی‌ها با خط حمله این تیم توسط بازیکنان نساجی باعث شد که شاگردان خطیبی در رسیدن به دروازه نساجی با مشکل مواجه شوند. با این حال اراکی‌ها در دقیقه ۹ توانستند اسدی را صاحب موقعیت کنند که خط دفاع نساجی اجازه گلزنی به او ندادند.

بازیکنان نساجی توانستند در نیمه نخست با ارائه یک بازی فشرده کنترل بازی را تا حدودی در دست بگیرند و به مرور برای رسیدن به دروازه آلومینیوم برنامه‌ریزی کنند. حرکت بازیکنان نساجی از سمت چپ و راست و رساندن توپ به حوالی محوطه جریمه آلومینیوم یکی از تاکتیک‌های اصلی نساجی در نیمه نخست بود که دقیقه ۱۵ عبدالکریم اسلامی را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد. اما توپ روی پای اسلامی ننشست و ضرب کم جان او در دستان پورحمیدی قرار گرفت.

اسلامی چهار دقیقه بعد نیز روی یک پاس عمقی صاحب موقعیت گلزنی شد و حتی توانست دروازه آلومینیوم را باز کند ، اما با اعلام آفساید این گل مردود اعلام شد.

کنترل بازی در ادامه نیمه نخست نیز تقریبا در اختیار بازیکنان نساجی بود و بازیکنان آلومینیوم نیز که طی این فصل پیش از گلزنی به فکر گل نخوردن است، به دنبال موقعیتی مناسب برای حمله به دروازه نساجی بودند ، اما دقیقه ۴۰ با استمرار برنامه‌ریزی‌های نساجی برای شکستن خط دفاع آلومینیوم، بالاخره اسلامی توانست دروازه اراکی‌ها را باز کند تا نساجی دومین تیمی باشد که در این فصل توانسته است دروازه آلومینیوم را باز کند. رضا جعفری در سمت راست محوطه جریمه اراکی‌ها صاحب توپ شد و پس از حفظ توپ و دور زدن مدافعان مقابل، با یک ارسال به سمت چپ محوطه جریمه آلومینیوم فرصت گلزنی را برای عبدالکریم اسلامی فراهم کرد و اسلامی هم موفق شد دروازه آلومینیوم اراک را با ضربه دقیق سر باز کند و شادی را به اردوی نساجی‌چی‌ها ببرد.

شاگردان خطیبی پس از دریافت گل اول کمی جلو کشیدند و توانستند دروازه نساجی را ننیز به طور جدی تهدید کنند. دقیقه دوم وقت‌های اضافه نیمه نخست، کار تیمی خوب آلومینیوم خط دفاع نساجی را پشت سر گذاشت و محمدامین اسدی مهاجم آلومینیوم روی خط محوطه ۶ قدم در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت که ضربه محکم او با جاگیری خوب علیرضا حقیقی مهار شد تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد.

نساجی یک - آلومینیوم یک؛ تقسیم امتیازات با صدرنشین

افزایش فشار آلومینیوم در نیمه دوم

نیمه دوم دیدار بدون تغییر در ترکیب دو تیم آغاز شد و طبق پیش‌بینی‌ها آلومینیوم اراک تهاجمی‌تر بازی را آغاز کرد تا بتواند در اوایل این نیمه دروازه نساجی را باز کند ، اما دفاع متمرکز نساجی و عملکرد خوب خط میانی این تیم اراکی‌ها را تا دقیقه ۷۰ ناکام گذاشت. بازیکنان نساجی در این نیمه با تمرکز برای دفاع از تک‌گل زده شده وارد زمین شدند.

ساکت الهامی با هدف تقویت سیستم دفاعی و حفظ تک‌گل نساجی در دقیقه ۶۶ احسان قهاری را که رو به جلو بازی می‌کرد از زمین بیرون کشید و امیرمهدی جان‌ملکی را به سیستم دفاعی اضافه کرد. افزایش فشار آلومینیوم و عقب‌نشینی نساجی در این نیمه سبب شد که آلومینیوم بیشتر بتواند به دروازه نساجی نزدیک شود تا این که در دقیقه ۷۱ در یکی از حمله‌های آلومینیوم شاهین طاهرخانی ناچار به خطا روی اسماعیل شریفات شد و داور نیز یک ضربه پنالتی به سود شاگردان خطیبی اعلام کرد. این پنالتی نیز توسط میثم مجیدی که به جای نقی‌زاده به زمین آمد وارد دروازه نساجی شد.

روند بازی پس از زدن گل تساوی توسط آلومینیوم با ادامه حملات اراکی‌ها ادامه یافت و هر دو تیم موقعیت‌هایی را توانستند روی دروازه‌ها ایجاد کنند. دقیقه ۷۷ مسعود شجاعی در محوطه جریمه آلومینیوم روی یک ارسال از سمت چپ دروازه صاحب موقعیت گل شد که ضربه سر او از بالای دروازه بیرون رفت. مهم‌ترین موقعیت زدن گل دوم برای آلومینیوم نیز دقیقه ۸۴ رقم خورد که علیرضا حقیقی با خروج به موقع این فرصت را از مهاجم حریف گرفت.

تلاش دو تیم برای زدن گل دوم به نتیجه نرسید و در نهایت این مسابقه مانند دیدار برگشت دو تیم در فصل قبل که در قائمشهر برگزار شده بود با تساوی ۱ – ۱ پایان یافت.

نساجی با این تساوی ۱۱ امتیازی شد و همچنان در رتبه دهم جدول باقی ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha