دانشگاه علوم پزشکی شیراز: تا پایان کرونا فاصله داریم

شیراز_ایرنا _رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کرونا همچنان در جامعه قربانی می گیرد و تا پایان دوران شیوع این ویروس فاصله داریم، گفت: نباید کاهش آمارهای کرونایی و عبور از موج ششم کرونا، موجب غفلت جامعه از رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

سید وحید حسینی چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ با بیان اینکه برخی شواهد در جامعه نشان دهنده کاهش توجه و حساسیت اعضای جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و ضرورت پرهیز از اجتماعات است، گفت: با گذشت حدود دو سال از این اپیدمی، همچنان تا پایان کرونا فاصله داریم و ورود سویه های جدید بیماری نیز این نگرانی را افزایش داده است.

 وی با بیان اینکه تمام مناطق دنیا و کشور ما اکنون در معرض خطر ورود سویه جدید اومیکرون هستند؛ جدیت تمام افراد جامعه و به ویژه گروه های آسیب پذیر در برابر این بیماری با رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت واکسن را ضروری خواند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: بحران کرونا و نحوه شیوع آن در دنیا نشان داد که تمام اعضای جامعه به یکدیگر پیوسته هستند؛ اکنون نیز لازم است  جامعه برای ایمنی در برابر این بیماری سهیم شوند که بخش مهمی از این امر به کمک واکسیناسیون محقق می شود.

ضرورت واکسینه شدن تمام کارکنان سازمان ها و ادارات در برابر این بیماری، دیگر تاکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد بود.

 حسینی با بیان اینکه اولویت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش برای تامین سلامت و روحیه بخشی کادر بهداشت و درمان درگیر با کروناست، از کوشش شبانه روزی و خستگی ناپذیر و ایثارگرانه مدافعان سلامت در این بحران قدردانی کرد و از مردم خواست تا با ماسک زدن، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسینه شدن، همچنان مدافعان سلامت را تا قطع کامل زنجیره انتقال بیماری در راه مبارزه با کرونا همراهی کنند.

اعلام گزارش های مربوط به روند اجرایی شدن مصوبات پیشین این ستاد، آخرین آمارهای واکسیناسیون در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان، همچنین آمار قربانیان این بیماری در سطح استان و کشور، از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه مطرح شد.

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم  طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، بیست و چهارم آذر ۱۴۰۰، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۳۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۴۵ هزار و ۶۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۶۶ هزار و ۱۱۶مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۶۱ هزار و ۷۶۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۶ هزار و ۸۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با بستری ۹۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۹۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۳۲۷ نفر رسید.

همچنین از ابتدا تاکنون ۴۹۶ هزار و ۷۲۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۶۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۸ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۳۱ هزار و ۱۵۳ دُز نوبت دوم و ۱۴۹ هزار و ۳۵۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha