تردد در جاده های اشنویه به دلیل مه غلیظ به سختی امکان پذیر است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اشنویه گفت: تردد در محورهای اصلی این شهرستان به دلیل مه غلیظ به سختی امکان پذیر است و شهروندان از تردد غیرضروری اجتناب کنند.

هاوری مدرسی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مه غلیظ دید افقی را در تمامی محورهای اصلی این شهرستان از جمله اشنویه- نقده، اشنویه- پیرانشهر و اشنویه - ارومیه به کمتر از ۲۰ متر کاهش داده و موجب کندی تردد شده ‌است.

وی با بیان اینکه شهروندان و مسافران از تردد غیرضروری اکیدا در این شرایط اجتناب کنند اضافه کرد: نیروهای راهداری جهت کمک رسانی احتمالی در این مسیرها حضور یافته اند.

مدرسی با بیان اینکه به دلیل مه غلیظ رانندگان در این محورها مجبور شده اند ضمن احتیاط و کاهش سرعت از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کنند، افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی این شهرستان رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس به مسافرت اقدام کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اشنویه افزود: با توجه به هشدار هواشناسی به دلیل ورود سامانه بارشی از فردا اهالی روستاهای" ذمه" و منطقه "دشت بیل" نسبت به تامین سوخت جهت رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین برف‌روب در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شده است.

اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است؛ این شهرستان در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه و عراق واقع شده است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha