۴۴ پرونده تخلف مصرف گاز برای ادارات آذربایجان غربی تشکیل شد

مهاباد- ایرنا- معاون بهره برداری شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: در قالب طرح پایش مصرف گاز ادارات دولتی ، ۴۴ پرونده تخلف در سطح استان تشکیل شده است.

جمشید درستکار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق بخشنامه معاون اول رئیس جمهور همه سازمان ها، موسسات و شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری تا پایان سال موظف به رعایت کامل مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی هستند.

وی ادامه داد: برای اجرای این بخشنامه رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آنها یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و استفاده از دستگاههای گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا در اولویت قرار دارد.

معاون بهره برداری شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه اغلب ادارات، بخشنامه مذکور را رعایت کرده اند، اظهار داشت: امسال از مجموع ۲ هزار ۳۱۰ بازدید از سطح ادارات استان، ۴۴ مورد تخلف دمای خارج از ۱۸ تا ۲۱ درجه شناسایی و پرونده تخلف برای رفع آن تشکیل شده است.

درستکار بیان کرد: امسال یک میلیون مترمکعب در راستای رعایت شهروندان و همچنین نظارت و بازدید از ادارات دولتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان صرفه جویی شده است.

وی اضافه کرد: انجام معاینه فنی همه موتورخانه‌ ها توسط شرکت های تایید صلاحیت شده (بر اساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز نیز جزو وظایفی است که باید توسط ادارات با جدیت پیگیری و دنبال شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۴۴۴ هزار مترمکعب گاز در استان به مصرف رسید.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های کوهستانی و سردسیر کشور محسوب می‌شود؛ این استان تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha