۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۵:۲۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84578808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی به یمن

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۵:۲۵
کد خبر: 84578808
تداوم حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی به یمن

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۳۰ بار مناطق مختلف یمن از جمله صنعا را بمباران کردند.

به گزارش ایرنا از المسیره، جنگنده‌های ائتلاف سعودی، یک مرکز فنی آموزشی متعلق به وزارت برق یمن را در منطقه ذهبان صنعا در ۲ نوبت بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی همچنین اطراف بیمارستان الیتیم در شهرستان معین صنعا را هدف قرار دادند.

جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی همچنین ۱۹ بار شهرستان‌های صرواح، الوادی و الجوبه استان مأرب را بمباران کردند.

این گزارش می‌افزاید، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ۲ نوبت مناطقی در استان تعز، ۲ نوبت شهرستان التحیتا استان الحدیده، یک نوبت شهرستان خب و الشعف استان الجوف و سه نوبت نیز شهرستان‌های حرض و میدی استان حجه را هدف قرار دادند.

طی روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha