توسعه کریدورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری در دومین سفر استانی خود با حضور در شهرستان اردل گفت: توسعه کریدورهای ارتباطی و جاده‌های اصلی این استان به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در سفر به شهرستان اردل با حضور در محل اجرای طرح تونل گورمیزه تاکید کرد: موانع این طرح در حال رفع بوده و روند جذب اعتبارات سرعت مطلوبی یافته است.

وی بررسی میدانی مشکلات را از مهم‌ترین اهداف سفرهای شهرستانی خود دانست و افزود: سرعت‌بخشی در روند اجرای این طرح براساس برنامه زمان‌بندی و افتتاح و بهره‌برداری آن به‌طور خاص مورد توجه باشد.

حیدری تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از تونل گورمیزه مشکلات شهرستان اردل در حوزه‌های مختلف را کاهش می‌دهد.

جاده گورمیزه شهرستان اردل امسال ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبار مصوب جاده گورمیزه شهرستان اردل در سال‌جاری ۹۶۰ میلیارد ریال است.

حسین‌علی مقصودی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استانداری چهارمحال و بختیاری از روند اجرایی طرح گورمیزه شهرستان اردل تاکید کرد: احداث جاده اصلی اردل به دوپلان معروف به گورمیزه از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و در سال ۱۳۸۹ در ردیف بودجه‌ای قرار گرفته که اعتبارات آن تا سال ۱۳۹۸ سالانه کمتر از ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع اعتبار مصوب طرح گورمیزه تنها ۷۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه محقق شد که روند اجرای این طرح را کُند کرد.

مقصودی تصریح کرد: در سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری و حضور در محل طرح گورمیزه، ۹۶۰ میلیارد ریال در سال جاری برای این طرح مصوب شد.

وی یادآور شد: از این مبلغ تاکنون ۶۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که ۱۵۰ میلیارد ریال آن نقدی و ۵۱۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال ۱۲۰ میلیارد ریال از مطالبات طرح گورمیزه از طریق اعتبارات اسناد خزانه پرداخت شد.

وی گفت: در این طرح چهار دستگاه تونل در مجموع به‌طول حدود ۲ هزار متر حفر و ساخته می‌شود که بزرگ‌ترین آن به‌طول یک‌هزار و ۶۷۰ متر است.

مقصودی تاکید کرد: تا یک سال دیگر حفاری تونل بزرگ طرح گورمیزه به‌طول یک‌هزار و ۶۷۰ متر به پایان می‌رسد و پس از آن عملیات اجرایی احداث چهار دستگاه پُل بزرگ آغاز می‌شود.

وی کاهش زمان مسیر سفر از چهارمحال و بختیاری به خوزستان و خروج شهرستان اردل از بن‌بست را از مزیت‌های اجرای جاده گورمیزه دانست و افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ۳۲ کیلومتر از مسیر ارتباطی شهرکرد به خوزستان کوتاه می‌شود.

مقصودی در پایان تصریح کرد: ماده ۲۳ طرح فرخ‌شهر – شلمزار – ناغان – کارون ۴ که به‌تازگی مصوب شد صادر شده است و با اجرای این طرح مسیر ارتباطی چهارمحال و بختیاری به سمت کارون ۴ به‌عنوان یکی از جاده‌های ترانزیتی ملی، بهسازی می‌شود و ارتقا می‌یابد.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha